Gå til innhold

Psykisk syk i forhold med en psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest kan dette funke?

Jeg har begynt å date en psykolog. Nå sliter jeg en del psykisk. Liker vedkommende veldig godt, men er redd for å bli avslørt at jeg ikke er helt "normal". At han skal analysere meg osv. Har ikke fortalt vedkommende om mine problemer og har heller ikke lyst å gjøre det med det første..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332429-psykisk-syk-i-forhold-med-en-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Been there done that

Du bør holde det for deg selv, la vedkommende bli kjent med DEG, ikke alle dine problemer. Dersom du bretter ut livet ditt akkurat i denne fasen kan vedkommende føle du er ute etter å bli hjulpet. Jobb med deg selv i terapi og lignende, skulle det bli mer seriøst kan du alltids si noe men ikke så tidlig.

Ikke sikkert han "avslører" deg, selv om han er psykolog, så lenge du ikke sier noe om det, og det ikke er åpenbart i din væremåte. Tror ikke psykologer sånn på privaten driver og analyserer så volsomt...

På den annen side merker man det jo ofte ganske fort, enten man er psykolog eller ikke, dersom man snakker med et menneske som sliter betydelig psykisk...

Gjest smilas

Jeg synes du kan fortelle det når det faller naturlig å si det. Hvis han ikke vil ha deg p.g.a at du har litt psykiske problemer så er han vil ikke noe å ha heller?. Enten så har han følelser for deg eller så har han det ikke og så lenge det bare er snakk om problemer som du ikke kan hjelpe for så burde ikke det virke noe negativt inn på hans følelser.

Gjest annonymia

Tror jeg ville ha sagt dette om det fallt seg naturlig inn i en samtale. Ikke gjort noe stort nummer av det liksom.

Jeg presenterer meg aldri og sier: Hei, mitt navn er xxx og jeg har bipolar, jeg har lavt stoffskifte f.eks. Sykdom er liksom ikke det første jeg prater om, uansett når jeg treffer mennesker.

Ser det ut til å bli alvor av forholdet så må du nok si det, men synes ikke du skal gjøre noe større "nummer" av at du sliter psykisk enn om du sliter fysisk. Det spørs jo også hvor mye sykdommen din vil prege hverdagslivet framover selvsagt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...