Gå til innhold

(Rasjonell) frykt eller angst? (Grense)psykose?

Anbefalte innlegg

Hvis man er som meg, og til stadighet hører at folk rundt en kommenterer en - f.eks. i butikken. Man kan liksom høre at folk snakker stygt om en, liksom mobbing. Den uroligheten man da føler, som får en til å trekke seg vekk, isolere seg, kan det kalles en angst (irrasjonale frykter) eller er det en rasjonell frykt?

Jeg mener - tatt de paranoide symptomene i betraktning, er det vel på sin plass å føle ubehag, og ville vekk?

Er man egentlig (grense)psykotisk om man har slike symptomer? Kan liksom ikke skjønner at jeg skulle være (grense)psykotisk, all den tid jeg faktisk fungerer ganske bra... (klarer jo f.eks. å studere deltid.) Men det har jo ikke noe annet navn?

Fortsetter under...

Gjest annonymia

Hører du virkelig disse stemmene, eller er det noe du tenker deg at de sier om deg?

Uansett ikke bra å ha det sånn da, kan ikke si om dette er psykotisk eller ei. Jeg er litt sånn jeg også, hjelper med medisiner, men det er der uansett. Har litt mere "skjold" i rundt meg nå, føler jeg :-)

Gjest annonymia

''Hører du virkelig disse stemmene, eller er det noe du tenker deg at de sier om deg?''

Jeg vet ikke helt... jeg vet jo at det ikke er reellt, men at det folk _egentlig_ snakker om, som jeg er for langt unna til høre, på en måte blir "forvrengt" til et budskap som handler om meg... det føles som om jeg hører det, men jeg hører ingenting hvis ingen snakker i utgangspunktet - det er ikke stemmehøring.

Ja jeg har også god hjelp av medisiner. :-)

Bra :-). Hva hadde vel livet vært uten medisiner? :-)

Gjest Bipolar i sjela

Det aleine er vel i utgangspunktet ikke en grensepsykose, men det er et av symptomene.(håper jeg ikke har lest feil..)

Jeg har det på samme måten . vi hører det vi "vil" høre, det er bare en del av paranoiditeten vår. Som kommer i perioder.

Rasjonell frykt er det vel sikkert ikke, men ekkelt for oss når det står på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...