Gå til innhold

Hvorfor får jeg aldri noe svar?

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt NHD mange ganger om symptomene mine går på psykose/grensepsykose, og det har jeg spurt de som har hatt noe med meg å gjøre innen psykiatrien om uttallige ganger... jeg får aldri noe svar...

For symptomene jeg snakker om refererer jeg til mitt innlegg under her; "(Rasjonell) frykt eller angst? (Grense)psykose?".

Skal vedde på at dette kommer til å bli slettet. Jeg skjønner såpass. Men jeg skjønner ikke hva som foregår i tankegangen til de jeg spør. Jeg får jo aldri noe svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332547-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-aldri-noe-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjør det livet så mye enklere å få en diagnose? Hvis diagnosen er med å skape en større forståelse og dermed et bedre behandlingsgrunnlag, er jeg enig i at diagnosen er viktig. Hvis diagnosen bare er et navn på et visst antall symptomer som behandles likt uavhengig av diagnose, er jeg ikke enig. Jada, man må jobbe med sine problemer, men ofte er det minst like viktig å jobbe konstruktivt med eget liv, skaffe seg et godt nettverk, en meningsfull hverdag, en god døgnrytme og god helse. Graver man i dritt, blir man skitten. Når man har lidelser som ikke kan måles og kvantifiseres, men som må vurderes utifra symptomer alene, vil egentlig helsepersonellet egentlig aldri kunne gi annet enn en kvalifisert gjetning likevel.

Gjest Kroniker med en litt uforståelig diagnose

Gjør det livet så mye enklere å få en diagnose? Hvis diagnosen er med å skape en større forståelse og dermed et bedre behandlingsgrunnlag, er jeg enig i at diagnosen er viktig. Hvis diagnosen bare er et navn på et visst antall symptomer som behandles likt uavhengig av diagnose, er jeg ikke enig. Jada, man må jobbe med sine problemer, men ofte er det minst like viktig å jobbe konstruktivt med eget liv, skaffe seg et godt nettverk, en meningsfull hverdag, en god døgnrytme og god helse. Graver man i dritt, blir man skitten. Når man har lidelser som ikke kan måles og kvantifiseres, men som må vurderes utifra symptomer alene, vil egentlig helsepersonellet egentlig aldri kunne gi annet enn en kvalifisert gjetning likevel.

Godt sagt :o) Du er inne på noe viktig her.

Dette var et klokt innlegg:-) Men husk at vi lever i et samfunn hvor en diagnose er alfa og omega. Jeg måtte flire litt her en dag, da en kollega snakket om 4-åringen sin som har et forferdelig sinne og et vanskelig temperament. Han sa: "Hvis han ikke forandrer seg, så blir det nok en diagnose etter hvert!"

Ganske illustrerende for hvordan samfunnet har blitt.

Annonse

Gjest lalala land

Jeg sa jo tidligere at jeg husket han svarte meg en gang; da sa han at jeg ikke var psykotisk der jeg satt i rommet med han, eller hjemme i stuen, men når jeg var ute blant folk var jeg mer eller mindre psykotisk, sa han.

Men dette husket jeg bare ikke når jeg startet denne tråden, og som regel når de som har jobbet med meg har blitt spurt om dette så har de ikke kunnet svare skikkelig.

Det var bra jeg lagde denne tråden allikevel, slik at jeg husket dette svaret.

Ok.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har spurt om det samme utallige ganger, og svaret mitt har vært det samme: Jeg støtter diagnosen schizotyp lidelse.

I spørsmålet om angst beskriver du selvhenføring. som jeg også har svart på før.

Hva så? Øke dosen av AP?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...