Gå til innhold

Isjas/hofte-bekken låsning.

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser at du har svart mange på div. isjas spørsmål, men jeg føler at ingen av de helt gir meg svar på det jeg lurer på.

Vel,mitt problem er; for 8 år siden falt jeg av en hest og slo hoften min ganske hardt.Jeg kunne ikke tråkke på foten på over en uke,pga brennende-sviing i hofteskål-omr., men jeg gikk ikke til lege for å sjekke dette opp.Etter dette har jeg hatt problemer med ryggen.(spes. korsrygg-og nakke)

Jeg har en uvane av å "vri" på nakke å rygg selv for å få "den på plass".(En slags egen kiroprakti).

Sex- livet mitt er nokså redusert da hoftene mine/bekken føles som om det låser seg.Og det gjør vondt.

Inntil nå har dette vert et problem jeg har kunnet leve med, men for ca 1 mnd siden så ble det så vondt at sex er uaktuellt, da det gjør så vond i korsrygg,hofte og bekken og nedover låret.

Jeg oppsøkte lege for en uke siden og han sa han trodde det var isjas.Han satte meg på en pillekur og ga meg en ny time.

Jeg har vert sykmeldt fra jobben og tatt det helt med ro de siste dagene, og alt har virket som om det kansje kom til å ordne seg, men så løftet jeg opp skitten-kles kurven i dag, og all smerten kom tilbake.

Dette er uutholdelig.

Kan smerten mellom bekken/hofte og isjas ha en sammenheng???

Er det sannsynlig at dette er isjas, da jeg egentlig har vert plaget i mange år?

Hva skal jeg gjøre for å bli bra?

Er isjas noe en alltid vil være plaget av, viss man først har hatt det en gang?

Jeg er veldig urolig, da spes. fordi dette sliter ikke bare på kroppen min, men sexlivet mitt.

Vi tenker også på å få barn, men det er jo uaktuellt sånn som tilstanden er nå!!!

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33255-isjashofte-bekken-l%C3%A5sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg er usikker på hva som er årsaken til smertene dine, men kanskje det kan være fornuftig å få tatt et røntgenbilde av den nedre delen av ryggen samt hoftene og eventuelt en vurdering hos en kiropraktor?

• 2 uker senere...

Jeg er usikker på hva som er årsaken til smertene dine, men kanskje det kan være fornuftig å få tatt et røntgenbilde av den nedre delen av ryggen samt hoftene og eventuelt en vurdering hos en kiropraktor?

Takk for svar.

Jeg har vert hos kiropraktor, men han kan ikke se at det er noe galt...??? Legen min tror fast på at det er Isjas, og jeg har nå gått 3 uker sykemeldt og den eneste hjelpen jeg har fått er Pnex Forte og noen andre pillere som skal virke smerte stillende.

Hvis dette er Isjas burde det da ikke snart gi seg? Er det normalt når man har Isjas at det smeller i hofte og korsrygg, som om det er noe som ligger å glipper?? Tilstanden min blir liksom ikke bedre, selv om jeg ikke gjør noe annet enn å slappe av. Kan jeg forlange at legen min tar både røntgen og CT?? Vil det være noe vits i?

- Flygel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...