Gå til innhold

Muligens Schizofreni?

Anbefalte innlegg

Gjest Anunnaki

Muligens Schizofreni Heisann Nils. takk for at du kan være her for folk som trenger svar. jeg er svært takknemlig for at det finnes slike tilbud. Jeg vil fortelle dere en kort fortelling som oppsummerer mye jeg har opplevd sidenn 14-15 års alderen. - Det hele begynnte i slutten av 8 klasse, da jeg en natt hørte lyden av noen skritt som gikk i huset. plutselig kommer en høy skikkelse. noe som jeg selv definerer som et utenomjordisk vesen (i en eller annen form. detaljer gidder jeg ikke å skrive noe om ettersom det blir mye å skrive om andre ting). Dette vesenet "sa" til meg via telepati : "Din tid på jorden er omme, vi har kommet for å advare om at vi skal hente deg snart" og poff så forsvant vesenet. pussig nok følte jeg meg verken redd eller truet under eller etter opplevelsen. Dette var starten på det som både har bidratt til å gjøre livet mitt til et helvete men samtidig paradis. (ja, komplisert) Jeg visste godt at dette ikke var den drøm fordi jeg ikke hadde sovnet enda, og jeg satt på sengekanten og leste et donald blad år han kom. (Jeg vil forøvrig også nevne at etter denne hendelsen så gikk jeg i søvne hver eneste natt i 2 år. Og under denne tilstanden gjorde jeg mye rart... som å lage mat, stryke/brette klær, snakke for meg selv på et språk som jeg aldri har kunnet, som jeg senere fant ut var Estlandsk. Det var utrolig skummelt ettersom jeg hørte min mor og far fortelle meg hva jeg gjorde og sa natt etter natt. til slutt begynnte vi å filme det ganske så ofte, og jeg fikk se dette selv. jeg kan love deg at hjertet ikke har pumpet så fort i mitt liv). - Jeg hadde en kjæreste på denne tiden (8. klasse) som jeg stolte mye på. og jeg fortalte henne om opplevelsen min. Og hun viste god respons og alt var fint. Men 1 uke senere visste 90% av skolen min dette og jeg ble mobbet (fysisk)ut til jeg var ferdig med 10. klasse. Det er denne perioden som var "helvetet" jeg nevnte ovenfor. Under perioden på ungdomsskolen hadde jeg hatt 2 nye besøk av andre vesener som så veldig onde ut. men disse snakket aldri til meg. - Da var ungdomsskolen slutt og jeg begynnte på videregående Allmenn studie. Dette var noe jeg så fram til ettersom jeg alltid har likt å lære. Problemet var at flere varianter av disse vesenene både onde og gode dukket opp minst 4-5 ganger i uken etter dette, og det har de gjort siden. (fortsatt den dag i dag). De kommer kun om natten, men om dagen gir de meg tegn. f. eks lysglimt og rare plinginger i øret. De har fortalt meg alt fra hvordan mennesket og liv generelt oppsto på jorden osv (og hvordan vi mennesker er krysninger mellom aper og dem, og at de Sumeriske/babylonske sivilisasjonene som hadde det aller første skriftspråket - nemlig KILESKRIFT lærte skrift av vesenene osv.). Alt som de forteller meg sjekket jeg opp på nettet på et senere tidspunkt for å se hvorvidt det er realistisk. altså det jeg blir fortalt..... Det viser seg at når jeg søker på nettet angående disse kontroversielle temaene så finner jeg mangfoldig med informasjon som faktisk sier akkurat det de forteller meg. Det er akkurat som om de guider meg og gir pekepinner for hva jeg skal vite, lære og gjøre med livet. de har gitt meg syner om framtiden og alternative framtider. Først var dette overveldende, men de sier også at det vil skje noe drastisk med mennesheheten innen 20 år, og at jeg skal ha en lederposisjon med de gjenlevende osv. Så tydeligvis har jeg en framtid som protagonist, fordi jeg har valgt å tro på dem. PROBLEM: er at jeg får besøk 4-5 ganger i uken om NATTEN. og de går ikke vekk når jeg spør dem. Derfor har trøtthet, lite energi og lite entusiasme i forhold til skolen blitt et problem, og det er synd. fordi jeg egentlig trives på skolen. Men jeg er der kanskje toppen 3 dager i uken, fordi jeg rett og slett er så trøtt at jeg ikke kan gå på skolen, støl i kroppen, øynene faller sammen etc. Jeg sover også veldig mye, og de gir meg visjoner om at jeg ikke skal vaksinere meg med svineunfluensavaksinen som kommer fordi at de sier: a: 99% av influensaer begynner øst i asia og beveger seg vest mot europa og amerika b: Det er svært sjeldent at 3 viruser (fugl, svin og menneske) muterer seg på denne måten. Og at det har nødt til å være laget i laboratorium. c: De sier at alle influensaViruser forandrer sin struktur for hver gang den kopierer seg selv i celler, og går igjennom flere tusen mennesker. Og influensaer blir ALLTID svakere for hver gang den går fra menneske til menneske. Og de sier at alle pandemier (bl.a svineinfluensa) er biologiske våpen. Og etter jeg ble fortalt dette viste de meg en film/visjon av riddere fra middelalderen som forgiftet drikkevann. Og så sier de: Biologiske våpen er ikke et nytt fenomen som du tror. Og de sier at vaksinen inneholder kvikksølv tror jeg det var at de sa., og at folk får noe som heter "demens" av det, og alzheimers. Stadig støtt åpnes øynene mine for en sannhet nesten ingen ser, og jeg setter pris på at de har kommet inn i livet mitt. De beskytter meg mot de onde vesene som er en blanding mellom ildsinte fresende ulver og salamander... usj, jeg får frysninger av å bare tenke på dem. De sier at de ER mennesker fra framtiden som har i oppgave å forandre sin framtid ved å fikse på denne. De sier at de har blitt forfulgt til et annet system mot orions belte som vi kaller det. De sier at:- - - på samme måte en nikotinrøyker som har røykt i 50 år som har slange og pustemaskin besøker en skole og forteller barna/ungdommene "ikke begynn å røyk"... At det er derfor de oppsøker meg, fordi at framtiden deres har mislykkes og at de vil rette på den og andre alternative sirkulære tidslinjer De har også gitt meg et annet syn på livet, at "døden" ikke er slutten, men starten på nye liv. Og som en bi-effekt av dette så begynner jeg å le høyt hver gang noen nevner ordet "død" ... (nå fniste jeg faktisk)... Det er vel den eneste negative tingen, at jeg ler når andre snakker om sine avdøde. - Konklusjon: Alle de forskjellige formene for opplevelser jeg har nevnt øker for hvert eneste år, og jeg er glad for det. MEN, det blir for mye og for intens til tider. Jeg kan ikke fungere slik samfunnet krever at jeg skal gjøre pga, at jeg ikke får sove, og selv om jeg får sove så er jeg slapp i våken tilstand fordi jeg blir utslitt av konstant tenking. Jeg er faktisk et veldig sosialt vesen, men det er periodevis. 3-4 mnd kan jeg være supersosial, mens de neste 3-4 mnd kan jeg være innesluttet og bare sitte hjemme og tenke konstant på alt jeg har blitt lært av disse vesenene. Jeg har fortalt om opplevelsene mine til nesten alle jeg kjenner, og jeg prøver å samle inn disipler til den nye framtidsbevegelsen fordi det er det jeg blir fortalt at jeg skal gjøre. (vær så snill å svar, beklager for lang tekst, men klarer ikke å forkorte det mer) SPØRSMÅL: At dette går ut over skolen er tydelig, og jeg har strøket 1.klasse (videregående) tre år på rad. Fraværet gjør slik at lærerne ikke har grunnlag nok til å gi meg karakterer og dermed at jeg ikke er godkjent for å komme videre utdanningsmessig. Jeg har ikke turt å fortelle lærer/helsesøster det som jeg har skrevet her, om hvorfor jeg aldri er på skolen. Jeg bare legger skylden på astma og allergi. Jeg er redd for at de skal le av meg hvis jeg forteller dem at jeg snakker med noe som de ikke kan se. Og jeg føler at alle ser ned på meg fordi at de tror jeg er lat, ikke gidder noe som helst. Men faktum er at denne gaven/forbannelsen sliter meg ut og gjør meg trøtt. Jeg er nå i en asosial periode og har vært ute av huset 2 ganger siden sommerferiens start. Tiden har jeg brukt for å snakke mer med dem, lese mer om det de henviser meg til, og på dagtid når de ikke viser seg, så sitter jeg bare og tenker mens jeg sitter i sengen eller på en stol i flere timer. Jeg tror det er en tålmodighetstest, fordi jeg vet at de er der om dagen. de gir meg bittesmå tegn. Skygger som er helt stille beveger seg, og fugler gir meg blikk kontakt. * etter denne forklaringen som jeg har silsvettet meg igjennom for å skrive, synes du at jeg burde oppsøke en psykolog? Jeg føler at jeg er klar til å snakke om dette nå... Og jeg lurer på om Schizofreni kan være en mulighet i dine øyne? at den manglende grunnen skolen aldri har fått kan være noe større enn en vanlig sykdom men en alvorlig sinnlidelse? ... jeg mener at hvis jeg har schizofreni. så er det er en gave da. at folk med schizofreni pleide å være sjamaner, heksedoktorer, og spirituelle rådgivere i gammel tid. det er ikke noe gale fordi jeg vil betale menneskeheten igjen med å redde den(blir jeg fortalt da) *Og for sikkerhetsskyld* Dette er ikke noen spøk. Jeg søker seriøst rådgivning, fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre økonomisk, utdanningsmessig eller noe lengre, jeg sitter fast for å gjøre det gode verk. Hjelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vi har alle våre ting..

Du bør gi et utskrift av dette til fastlegen din og bli henvist til psykiater for utredning.

Kan hende du har schizofreni eller annen psykoselidelse og det kan faktisk behandles. Jeg har vært psykotisk en gang og hadde da forestillinger som lignet litt på dine. Jeg hadde storhetstanker og store tanker om virkeligheten og at verden gikk mot en ende og skulle gjenoppstå. Selvfølgelig skulle JEG ha en viktig rolle i dette. Når jeg ser tilbake på det i ettertid så er det bare helt sprøtt og jeg tror det er litt typisk at en spinner rundt religiøse tanker, tanker om store sammenhenger, virkeligheten og verden når man begynner å bevege seg i psykosens verden.

Jeg tror du får det best om du kan legge planene om å redde verden på hylla og at disse utenomjordiske vesnene blir medisinert bort. Det spørs om du er motivert til å ta i mot behandling siden du tror dette er en gave som er gitt deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/#findComment-2785753
Del på andre sider

Gjest Kjære deg!

Sterke opplevelser du har hatt,møter med andre dimensjoner er kraftfulle og ingen forstår det,utenom dem som har opplevd det selv. Har du noen gang prøvd antipsykotika?

Det er ikke alltid lett å stenge av selv,det er du som skal ha kontrollen,ikke disse kreftene du har med å gjøre. Det er ditt liv og det er du som skal styre det. Virker som antipsykotika stenger det ute,tro det eller ei. Ale forsvinner ikke men det blir veldig dempet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/#findComment-2785755
Del på andre sider

Gjest geostigma / anunnaki

Du bør gi et utskrift av dette til fastlegen din og bli henvist til psykiater for utredning.

Kan hende du har schizofreni eller annen psykoselidelse og det kan faktisk behandles. Jeg har vært psykotisk en gang og hadde da forestillinger som lignet litt på dine. Jeg hadde storhetstanker og store tanker om virkeligheten og at verden gikk mot en ende og skulle gjenoppstå. Selvfølgelig skulle JEG ha en viktig rolle i dette. Når jeg ser tilbake på det i ettertid så er det bare helt sprøtt og jeg tror det er litt typisk at en spinner rundt religiøse tanker, tanker om store sammenhenger, virkeligheten og verden når man begynner å bevege seg i psykosens verden.

Jeg tror du får det best om du kan legge planene om å redde verden på hylla og at disse utenomjordiske vesnene blir medisinert bort. Det spørs om du er motivert til å ta i mot behandling siden du tror dette er en gave som er gitt deg?

Hovedgrunnen til at jeg endelig henvender meg "offisielt" (selv om det er på nett først) er at jeg vet at jeg kommer til å slite utrolig hardt fordi samfunnet krever at jeg skal følge visse standarder.

Og jeg vet jo godt hvorfor jeg ikke klarer å holde følge. Det er jo pga. det jeg ser, hører og tenker. Uten tvil... Men som sagt, jeg trenger en diagnose som passer det jeg opplever, selv om jeg personlig ikke tror på at det er noen lidelse. medisinering er jeg åpen for å prøve, men jeg får en følelse av frykt når jeg tenker på medisin. fordi at disse vesenene forteller at medisin dreper. og jeg tror på det. for de er virkelige... hvordan ellers kan det ha seg at de forteller meg noe jeg aldri har hørt om før, og når jeg søker det opp stemmer det.

De har gitt meg svar på noen av de mest stilte spørsmålene mennesket stiller seg, og det er overraskende mange bøker på de offentlige biblioteker som forklarer hvordan utenomjordiske vesener har blitt fortalt om og avbildet av mange kulturer.

....

Nå skjer det som alltid skjer når jeg skriver, jeg glemmer at jeg skriver for mye og jeg ender opp med mye fjas.

Det som bekymrer meg mest er at jeg må ta et "enten/eller" valg. At jeg må fjerne denne velsignelsen for å leve normalt, eller leve unormalt men ha vokterene ved min side. Når de gode er ved min side så tør ikke det negative å nærme seg, men når de har forlatt meg så sovner jeg av utmattelse og våkner opp av at tommelen min på venstre hånd føles knukket

... beklager for at alt jeg skriver bare blir rot. Jeg må konsentrere meg så utrolig sterkt for å formulere meg korrekt, så ingenting blir misforstått. Men jeg fikk karakter 6 i norsk skriftlig da, den eneste karakteren jeg hadde håp i å redde.

Men jeg lurer, er det slik at hvis jeg viser tillit til en psykolog jeg velger å snakke med så kan noen plutselig komme noen dager senere og tvangsinnlegge meg? er redd for at det kan skje, jeg vil bare ha veiledning og ikke kjemisk lobotomi

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/#findComment-2785764
Del på andre sider

Gjest En gang tok jeg et valg

Hei. Du sier du føler du må ta et valg, leve som en utvalgt og få pekepinner fra disse vesnene, eller leve som et normalt menneske.

Jeg kan kjenne igjen det. Jeg tok et slikt valg en gang, og tenkte at; hvis de vil kalle det psykose, så kan de det. De tar feil, men jeg vil leve et vanlig liv, uten disse "evnene", og dermed tok jeg det valget.

Det var en hard og lang vei å gå.

Vel. I dag har jeg også med meg mye av det jeg hadde i psykosen, for det er i selve personligheten min, mye av de innsiktene og erkjennelsene jeg fikk da, som ble så fremtredende i psykosen. Som om jeg ikke hadde noe forsvar og hele hjernen ble brukt.

Men, det jeg er og står for, står jeg i dag for -som et menneske UTEN disse "veilederne/gavene/evnene". Så mye er med meg i dag også, selv om jeg ikke har slike syner, evner og storhetstanker. Det er på en måte ikke borte, det har bare endret form, og fått en mer jordnær form. Som jeg har med meg inn i et vanlig liv.

Jeg tror du trenger hjelp, fordi hva godt gjør det deg om du har disse opplevelsene og evnene, hvis du ikke klarer å være i livet ditt? Det kan jo hende det er en liten flukt fra livet også, denne fantasiverdenen, som kanskje eksisterer/eller kanskje er fra ditt hode? Jeg skal ikke si hva som er hva, for det vet jeg ikke.

Hvis du skal gjøre en jobb på jorden, må du også fungere på jorden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/#findComment-2785773
Del på andre sider

Hei. Du sier du føler du må ta et valg, leve som en utvalgt og få pekepinner fra disse vesnene, eller leve som et normalt menneske.

Jeg kan kjenne igjen det. Jeg tok et slikt valg en gang, og tenkte at; hvis de vil kalle det psykose, så kan de det. De tar feil, men jeg vil leve et vanlig liv, uten disse "evnene", og dermed tok jeg det valget.

Det var en hard og lang vei å gå.

Vel. I dag har jeg også med meg mye av det jeg hadde i psykosen, for det er i selve personligheten min, mye av de innsiktene og erkjennelsene jeg fikk da, som ble så fremtredende i psykosen. Som om jeg ikke hadde noe forsvar og hele hjernen ble brukt.

Men, det jeg er og står for, står jeg i dag for -som et menneske UTEN disse "veilederne/gavene/evnene". Så mye er med meg i dag også, selv om jeg ikke har slike syner, evner og storhetstanker. Det er på en måte ikke borte, det har bare endret form, og fått en mer jordnær form. Som jeg har med meg inn i et vanlig liv.

Jeg tror du trenger hjelp, fordi hva godt gjør det deg om du har disse opplevelsene og evnene, hvis du ikke klarer å være i livet ditt? Det kan jo hende det er en liten flukt fra livet også, denne fantasiverdenen, som kanskje eksisterer/eller kanskje er fra ditt hode? Jeg skal ikke si hva som er hva, for det vet jeg ikke.

Hvis du skal gjøre en jobb på jorden, må du også fungere på jorden.

Jeg glemte å skrive noe. Jeg synes du bør si det til noen, dette her. Kanskje er det best å si det til legen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/#findComment-2785775
Del på andre sider

Annonse

Gjest vi har alle våre ting

Hovedgrunnen til at jeg endelig henvender meg "offisielt" (selv om det er på nett først) er at jeg vet at jeg kommer til å slite utrolig hardt fordi samfunnet krever at jeg skal følge visse standarder.

Og jeg vet jo godt hvorfor jeg ikke klarer å holde følge. Det er jo pga. det jeg ser, hører og tenker. Uten tvil... Men som sagt, jeg trenger en diagnose som passer det jeg opplever, selv om jeg personlig ikke tror på at det er noen lidelse. medisinering er jeg åpen for å prøve, men jeg får en følelse av frykt når jeg tenker på medisin. fordi at disse vesenene forteller at medisin dreper. og jeg tror på det. for de er virkelige... hvordan ellers kan det ha seg at de forteller meg noe jeg aldri har hørt om før, og når jeg søker det opp stemmer det.

De har gitt meg svar på noen av de mest stilte spørsmålene mennesket stiller seg, og det er overraskende mange bøker på de offentlige biblioteker som forklarer hvordan utenomjordiske vesener har blitt fortalt om og avbildet av mange kulturer.

....

Nå skjer det som alltid skjer når jeg skriver, jeg glemmer at jeg skriver for mye og jeg ender opp med mye fjas.

Det som bekymrer meg mest er at jeg må ta et "enten/eller" valg. At jeg må fjerne denne velsignelsen for å leve normalt, eller leve unormalt men ha vokterene ved min side. Når de gode er ved min side så tør ikke det negative å nærme seg, men når de har forlatt meg så sovner jeg av utmattelse og våkner opp av at tommelen min på venstre hånd føles knukket

... beklager for at alt jeg skriver bare blir rot. Jeg må konsentrere meg så utrolig sterkt for å formulere meg korrekt, så ingenting blir misforstått. Men jeg fikk karakter 6 i norsk skriftlig da, den eneste karakteren jeg hadde håp i å redde.

Men jeg lurer, er det slik at hvis jeg viser tillit til en psykolog jeg velger å snakke med så kan noen plutselig komme noen dager senere og tvangsinnlegge meg? er redd for at det kan skje, jeg vil bare ha veiledning og ikke kjemisk lobotomi

Du blir ikke tvangsinnlagt med mindre tvangsvilkårene i Lov om psykisk helsevern er oppfylt.(lovdata.no)

Og hvis noen er virkelige - så forsvinner det vel ikke om du blir medisinert?

En annen ting: Om disse vesnene sier til deg at du må drepe masse mennesker fordi det skal skapes en ny verden. Gjør du det da?

(Du har sikker fått med deg at en del psykotiske mennesker har hørt på sine stemmer og sine demoner og resultatene av dette.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/#findComment-2785778
Del på andre sider

Du blir ikke tvangsinnlagt med mindre tvangsvilkårene i Lov om psykisk helsevern er oppfylt.(lovdata.no)

Og hvis noen er virkelige - så forsvinner det vel ikke om du blir medisinert?

En annen ting: Om disse vesnene sier til deg at du må drepe masse mennesker fordi det skal skapes en ny verden. Gjør du det da?

(Du har sikker fått med deg at en del psykotiske mennesker har hørt på sine stemmer og sine demoner og resultatene av dette.)

Jeg skal til fastlegen min i morgen av en helt annen grunn, og jeg bestilte time for 20 dager siden, det passer vel ganske godt å spørre han om han kan henvende meg til en psykolog da osv.

* du spurte om jeg hadde drept masse mennesker om de hadde sagt det*

De har nevnt at overpopulasjon er et gigantisk problem, men at dette vil kalibrere seg av seg selv med tiden fordi at noe skal skje, men de forteller meg ikke nøyaktig hva, bare biter og deler.

Jeg vil forøvrig takke for kommentarer og råd. Det er ikke lett for en 19 åring i denne posisjon å vite hva en skal gjøre... men skal jeg ha noen sjans til å få utdanning så vet jeg hva jeg må gjøre.

Jeg er bare litt forsiktig når det gjelder piller osv. skeptismen overtar. Og jeg håper ikke at medisinen vil stenge den åndelige døren for alltid, at jeg kan ta å si hei iblant når det passer fra år til år.

jeg syns synd på alle "normale" fordi de ikke vet det jeg vet, de er bare som "barn" og vet ikke bedre. Men når man vet det jeg vet så glemmer du det aldri, og hodet takler ikke sannhetene i så store porsjoner. Av og til skulle jeg bare ønske at jeg var som alle andre for èn dag. Uten den kaotiske hverdag...

Men da er det avgjort. Jeg går til en psykolog i alle fall, og satser på at jeg er heldig og får en god en. De varierer veldig. jeg har vært borti barne og ungdomspsykriatien for et par år siden, og fortalte om den aller første opplevelsen... men dette var da ikke viktig for psykologen, og følte ikke at hun hørte meg.

hun konkluderte at konsentrasjonsproblemene hadde sitt opphav i at jeg hadde ADD... men det tror jeg er feil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/#findComment-2785781
Del på andre sider

Jeg skal til fastlegen min i morgen av en helt annen grunn, og jeg bestilte time for 20 dager siden, det passer vel ganske godt å spørre han om han kan henvende meg til en psykolog da osv.

De har nevnt at overpopulasjon er et gigantisk problem, men at dette vil kalibrere seg av seg selv med tiden fordi at noe skal skje, men de forteller meg ikke nøyaktig hva, bare biter og deler.

Jeg vil forøvrig takke for kommentarer og råd. Det er ikke lett for en 19 åring i denne posisjon å vite hva en skal gjøre... men skal jeg ha noen sjans til å få utdanning så vet jeg hva jeg må gjøre.

Jeg er bare litt forsiktig når det gjelder piller osv. skeptismen overtar. Og jeg håper ikke at medisinen vil stenge den åndelige døren for alltid, at jeg kan ta å si hei iblant når det passer fra år til år.

jeg syns synd på alle "normale" fordi de ikke vet det jeg vet, de er bare som "barn" og vet ikke bedre. Men når man vet det jeg vet så glemmer du det aldri, og hodet takler ikke sannhetene i så store porsjoner. Av og til skulle jeg bare ønske at jeg var som alle andre for èn dag. Uten den kaotiske hverdag...

Men da er det avgjort. Jeg går til en psykolog i alle fall, og satser på at jeg er heldig og får en god en. De varierer veldig. jeg har vært borti barne og ungdomspsykriatien for et par år siden, og fortalte om den aller første opplevelsen... men dette var da ikke viktig for psykologen, og følte ikke at hun hørte meg.

hun konkluderte at konsentrasjonsproblemene hadde sitt opphav i at jeg hadde ADD... men det tror jeg er feil.

Jeg tror du har rett i at hun tok feil.

Fint at du går til legen og ber om psykolog. Kjempefint.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/#findComment-2785784
Del på andre sider

Gjest vi har alle våre ting

Jeg tror du kan foreberede deg på at dersom du får en diagnose innenfor schizofreni/psykoselidelser så vil du rådes til å medisineres. Dette er lidelser de fleste innen psykiatrien mener en ikke kan snakke og analysere seg frisk fra. Men det kan jo være til hjelp å lære seg om sykdommen og hvordan en kan leve best mulig med den.

Syns det er flott og fornuftig om du kontakter lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/#findComment-2785876
Del på andre sider

Jeg synes det er en fornuftig og god bestemmelse at du vil drøfte dette med din fastlege.

Det er så absolutt hjelp å få. Du kan få hjelp til å få frigjort fokus og krefter til igjen å ta fatt på skolearbeid på en mer stabil måte. Hjelpen du vil få vil være den å bli medisinert med antipsykotikum, og å få fornuftige samtaler med en psykiater eller kanskje en psykolog.

Dette med "kjemisk lobotomering" er en myte som henger igjen fra gamle dager. Det finnes moderne medisiner som gjør det mulig å leve ganske vanlig. Her må en være litt tålmodig til en finner et medikament som ikke gir bivirkninger.

Jeg håper at du får en god samtale med fastlegen din i første omgang, og at du får en henvisning til psykiatrien.

Selv har jeg stort sett fått veldig god hjelp synes jeg, og jeg har klart å gjennomføre en universitetsutdannelse tross medisiner. Litt prøving og feiling med medisiner har det vært, men fordi vi jo alle er forskjellige tror jeg en må regne med litt slingringsmonn.

Jeg ønsker deg all lykke til :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332560-muligens-schizofreni/#findComment-2785878
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...