Bonni Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Jeg sitter på lukket akuttavdeling grunnet forverring av min schizoaffektive lidelse og omfattende overspisingsproblematikk. Jeg ble frivillig innlagt, etter å ha jobbet innstendig i 3 timer for å få det til, -og derved ta ansvar for min situasjon. Men tidligere hadde jeg ringt akutteam og poliklinikk der jeg er innskrevet. De hadde ikke noen hjelp til meg, men ba meg kontakte vakthavende lege på sykehuset så jeg kunne legge meg inn selv! Personalet her sier jeg er dårlig og utslitt, og jeg er enig med dem at jeg skulle fått hjelp tidligere. Dessverre uttrykte overlegen på poliklinikken for seks-syv uker siden at jeg faktisk ikke hadde krav på behandling. Bare et behov, men at jeg har vært i systemet så lenge at det ikke lenger var håp for å få meg fullstendig rehabilitert, og disse personene har ikke poliklinikken plikt til å gi behandling. Jeg sitter bare og lurer på om de har rett? Det ville i så fall være tragisk i helse-Norge. Når du er utslitt, psykoseutsatt, schizoaffektiv depressiv og spiseforstyrra? Det henger ikke på greip! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.