florista Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg er i villrede i henhold til hva som er riktig i mitt tilfelle. Og vet ikke helt hva jeg skal gjøre lenger... Saken er den at jeg som 18 åring ble innlagt første gangen for alvorlig selvmordsforsøk. Ble videresendt til psykiatrisk etter behandling, og fikk der tildelt en psykiater poliklinisk som jeg fortsatte hos etter jeg ble utskrevet etter 7 måneder etter første oppholdet. Fortsatte hos denne personen i ca 6 år, uten kjempestor fremgang. Og var innlagt litt sånn til og fra. Var også en gang på Modum som hjalp litt. Jeg sluttet hos denne behandleren i en naturlig overgang til livet utenfor. Før dette har jeg vært x-antall ganger på attføring og rehabiliteringspenger. Har prøvd og prøvd, både skole og jobb, i ulik mengde og ulike jobber (i regi av NAV), men hver gang blitt dårligere og har måttet slutte. Nå er jeg på nytt over på rehabiliteringspenger. Og jeg er i ferd med å miste motet totalt... hva som gjør at jeg ikke takler livet utenfor "den trygge ramme"? Min mann mener at det kanskje er på tide å søke om uføre, siden jeg går på smell etter smell. Har hatt anoreksi, men er nå frisk fra det. Har også angst og tilbakevenende depresjoner. Har prøvd mange medisiner, men aldri funnet noe som har fungert optimalt over tid. (Dvs, det har raknet når jeg har begynt å bevege meg ut i det virkelige liv). Går nå på cipralex og en liten dose seroquel for søvnen. Har nå gått til ny behandler i litt over 1 år som virker veldig flink, men hvor lang tid må jeg regne med å bruke på å bli frisk? Kan jeg bli frisk? Er nå 27 år. Hva tenker du NHD, om et tilfelle som mitt? Er det håpløst? Hilsen en sliten og usikker kvinne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332712-nhd-noen-tanker-om-fremtiden-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qittsann Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Pass i hvertfall på at du har "ung ufør sats" når du mottar trygdeytelser. Det gjelder rehabiliteringspenger, attføring, tidsbegrenset uføretrygd og varig uførepensjon. Det skal stå i vedtaket om du har en slik sats. Var jeg i dine sko tror jeg at jeg ville søkt om trygd, så får det være opp til NAV å vurdere om du får avslag eller om du får tidsbegrenset eller varig trygd. Blir du i bedre form senere er det ingenting i veien for å tilbake til attføring, jobb osv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332712-nhd-noen-tanker-om-fremtiden-min/#findComment-2786990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.