Gå til innhold

Benzo spørsmål. håper allikevel på svar.

Anbefalte innlegg

ink1365380698

Min RL psykaiter vil at jeg etter mye prøving og feiling med AD skal bruke xanor mot angst, psykosomatiske plager som svimmelhet og erenrgiløshet. Har og deprejson.som jeg bruker aurorix for. (virker halv-veis) Som kjent for mange her ble min tilværelse ganske mye forandret til det verre etter cipralex forsøk som jeg har skrevet mye om før. Fikk blant annet panikkangst og depresjon av dem. Har siden 1994 brukt valium daglig, på grunn av svimmelhet/energiløshet mm.som man mente kom av muskel spenninger. I 2006 hadde jeg som sagt en voldsom abstinens reaksjon på avslutning cipralex og fikk av psykiater xanor. Fikk også under innleggelse i abstines fasen zyprexa som jeg ikke klarer å slutte med heller. Så det jeg bruker nå er 2,5 mg zyprexa for angst og depresjon, 600 mg aurorix som nok hjelper noe men får fortsatt depresjoner. 10 mg valium og 0,5 mg xanor. Har ikke tenkt å slutte med benzo for det er de som virkelig hjelper meg. Men nå vil altså RL psykiater sette meg på 2 mg xanor depot. For å få en bedre hverdag. Men vil da at jeg skal kutte ut valium som jeg har hatt så mye hjelp av gjennom alle disse årene.Mener og å ha lest at valium har mer muskel avslappende effekt enn xanor??? Han mener jeg ikke vil få noen valium abstinens ved å gå over på xanor----depot 2 mg. Kan jeg stole på dette tro??. Er livredd jeg vil få reaksjoner på valium kutt?? Kan jeg bruke 5 mg valium ved siden av dette?? sånn for sikkerhets skyld?? Eller tror du det vil gå bra?? og så er jeg så redd for at myndighetene vil fjerne xanor da noen misbruker dem, som det ble skrevet om tidligere i sommer..... RL psykiater hadde ikke hørt noe om slike planer. Og så er det dette med at jeg og - selv om jeg står på barrikadenene når det gjelder benzo bruk .. er påvikret av hetsen... men det er jo medisiner og kan de gi meg en bedre hverdag så må jeg vel være veldig glad.... men det gnager meg... gå på xanor er liksom verre enn valium.... i mitt moralske ståsted... huff jeg er så forvirret om jeg skal prøve hans råd... kan jo gå tilbake til gammel ordning... så det store spørsmålet er vel om jeg kan risikere asbstinenser på valium kutt, mens jeg forsøker??

Rotete innlegg... men håper du forstår hva jeg mener.

har fått total tablett angst etter det jeg opplevde på cipralex.

Fortsetter under...

Bruker Xanor selv med gode resultater (6mg Xanor Depot daglig).

Har som deg prøvd en rekke AD uten resultat..

Du sier at du har problemer/klarer ikke komme av AD. Valium som du bruker har du også problemer å slutte med...Men jeg skljømmer det ! Har man prøvd alt - uten å kommet til målet - Xanor et utmerket middeln ! Men som NHD har sagt her tidligere, må dette bli et livslangt bruk fordi Xanor er det benzo som har de jævligeste nedtrapping symtomer...så ille at Valium og Soblil er bare "bringbærdrops" å slutte med....du klarer jo ikke slutte med valium - du kan du glemme å slutte å tenke på å slutte med Xanor etter en tid - MEN synes 2mg Xanor var litt lite jeg da...Du må da bruke 4 tabl. av 0,5mg Xanor depot.

Jeg bruker 3mg Xanor depot x 2. Kunne ikke han legen gi deg en 3mg Xanor depot ? Bare 1mg over. Da trenger du å ta bare en tabl. om dagen.

Personlig er Xanor depot - et vindunder middel for meg. Fungerer bra. Det ville garantert du også - spør legen din om 3mg Xanor depot...skille vel ikke by på noe problemer tror jeg...

ØNSKER DEG ALT GODT !!

[email protected]

Skriv, hvis det er noe....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...