Gå til innhold

HN1N Influensaen

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg ble veldig syk søndag med feber, diare,kvalme, vondt i hodet, frysninger og ellers dårlig i hele kroppen. Jeg tenkte med en gang at det var omgangssyke helt til jeg leste i avisen at symptomene var helt like influensaen men jeg hadde ikke vondt i halsen.Jeg hadde kun feber og var elendig ca 24 timer, men hadde diare, vondt i hodet, kvalme og hetetokter i flere dager etterpå. Min mor ringte og sa at hennes venninnes datter hadde akkurat like symptomer og hadde fått påvist HN1N Influensa.(hun hadde og vært veldig syk i bare 1-2 dager. Jeg fikk telefon time med min lege da jeg var redd for å gå tilbake på jobb og smitte mine kollegaer. Han diagnotiserte meg med tarm infeksjon. Mitt spørsmål er, hvordan kan han være så sikker på det ? Han snakket med meg i kanskje 3 minutter. Og hvorfor blir man ikke testet ? Hvis folk blir feildiagnotisert kan jo den personen være en stor smittekilde. En annen ting er han han spurte meg om jeg hadde oppkast, men jeg prøvde å fortelle han at jeg hadde bare kastet opp et fåtall ganger i mitt 42 årige liv, jeg kan bli veldig kvalm og føle jeg må kaste opp men jeg klarer det ikke. Det jeg vil fram til at alle er forskjellige og jeg synes diagnosene eller mangel på diagnoser hos ihvertfall min fastlege er litt tilfeldig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332730-hn1n-influensaen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mimmar

Akkuratt samms symptom som min mann hadde for noen uker siden. Vi fikk bare beksjed om at det med stor sannsylighet var svineinfluensa og at de hadde sluttet å teste. Han fikk litt vondt i halsen etter de par første dagene men det varte ikke lenge. Min mann var syk i 4-5 dager. Det merkelige var at ingen av oss andre ble syke bortsett fra at jeg var litt kvalm og hadde litt hodepine en dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332730-hn1n-influensaen/#findComment-2787114
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt forskjellen i forhold til smittefare- man er jo en potensiell smittekilde ved magesyke også? (Jada, jeg vet de smitter på forskjellige måter, men begge deler krever jo at man er hjemme fra jobb!)

Uff jeg var visst i feil forum her....

Jeg fikk sykemelding pga omgangssyken smitter og, men har man HN1N er man visst smittsom i 7 dager. Poenget er jo ikke at jeg bryr meg ikke om jeg har det ene eller det andre så lenge jeg ikke er så veldig syk, men jeg vil jo ikke smitte andre mennesker, spesielt ikke min gravide søster eller min 1 årige nevø, derfor blir jeg frustrert når de ikke vil ta prøver for å finne ut hva som virkelig feiler deg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332730-hn1n-influensaen/#findComment-2787137
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...