Gå til innhold

Nhd - fra ferie til jobb

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti

Hei!

Når man går og bare stresser med at ferien snart er over 2-3 uker før den egentlig er det ; er det da man bør se seg etter en ny jobb?? Jeg holder på å grue meg i hjel til å begynne, og jeg er lærer med 7 uker ferie og alt har vært stress pga angst for høsten... Jeg får angst av å tenke på å stå opp tidlig, selve undervisningen, forberedelsene, etterarbeid, møter, plikter, krav osv... Jeg har brukt 7 uker på å stresse meg opp, huff.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332736-nhd-fra-ferie-til-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd at du har brukt ferien til å grue deg til å begynne på jobb igjen, man kanskje du kan ta med deg de erfaringene/tankene du har gjort deg i ferien ang. jobb videre og heller vurdere jobbskifte etter at du har begynt på igjen?? Man er sliten når ferien kommer, og tankene kommer. Skjelden lurt å gå fra det ene til det andre, når en er i tvil........en kan fort angre. Det er nå min mening, da :-)

Ferie er ferie, og kan være vanskelig å takle for mange i dette landet.....uansett livssituasjon. Å gå fra dager som er fulle av hendelser til noen dager det skjer fint lite.........eller omvent.

Men hverdagen kommer,det går som regel bedre enn vi tror

:-)))

Annonse

Gjest gul dame

Dette virker kjent. Hadde en venninne som var lærer og gikk slik en hel sommer. Jeg tror du må finne ut om dette har med skolen du jobber på å gjøre, eller om det er yrket som lærer.

Det kan hjelpe å bytte skole, men kanskje er du nødt til å vurdere yrkesvalget dit.

Ro deg ned og gå og snakk med fastlegen din. Du skal ikke ha det slik.

Gjest cerruti

Vil ikke disse utfordringene være der også i andre jobber?

Hei igjen.

Jo, det er jo godt mulig disse problemstillingene vil følge meg i en ev. ny jobb... Men hva mener du jeg bør gjøre - sånn konkret? Å være sykmeldt er helt uaktuelt, da jeg hadde mye fravær forrige skoleår, og det er en enda større belastning å føle seg til bry...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...