Gå til innhold

saar pa foten som ikke gror, tror det er et sandkorn i det

Anbefalte innlegg

jeg har et lite saar pa utsiden av foten som ikke vil gro helt. jeg fikk det etter slitasje fra en fotstropp (windsurfing), men slike ting skjer hele tiden. det er naa flere mndr siden. tror kanskje at det kan ha blitt liggende igjen noen faa sandkorn som gjoer at saaret ikke vil gro helt.

kan jeg proeve aa faa ut dette fremmedlegemet selv med pyrisept og ren kniv? det sitter sikkert et par-tre mm inn i huden. eller er dette en sak for en lege?

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg synes du skal la legen din hjelpe deg. Han vil kunne gjøre det med egnet utstyr og på en måte som begrenser risikoen for infeksjon i tillegg til å vurdere selve såret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...