Gå til innhold

Ute av dette yrket for alltid?

Gjest navnet skjemmer vel ingen

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i helsesektoren i mange år. Så ble jeg veldig utbrent i dette yrket. Nav presser på for å få meg til å prøve, på nytt og på nytt. Men jeg "hater" alle sutrende, syke menneskene jeg er nødt til å hjelpe. Jeg blir så sliten at jeg går å spiller skuespill, må ta meg sammen for ikke å være aggressiv osv.

Sykmeldt gang etter gang. Dette har pågått i flere år. På tide med et annet yrke? Pasientene er jo ikke tjent med å ha et menneske som ikke har overskudd og som ikke er "ekte"?

Ville du blitt behandlet av en helsearbeider som var så utbrent og deprimert at mennesket trengte hjelp selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332808-ute-av-dette-yrket-for-alltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest slutt å sutre over nav - ta grep selv!

Men så kutt ut nav, da, og finn deg et nytt yrke! Enten kan du finne noe annet å gjøre på listene over ledige stillinger, som er ganske lange for tida. Eller så kan du utdanne deg - og finansiere det over Lånekassa som de fleste må gjøre. Ikke så rause penger, nei, men den måten de fleste av oss har finansiert både en og flere utdannelser på.

Men så kutt ut nav, da, og finn deg et nytt yrke! Enten kan du finne noe annet å gjøre på listene over ledige stillinger, som er ganske lange for tida. Eller så kan du utdanne deg - og finansiere det over Lånekassa som de fleste må gjøre. Ikke så rause penger, nei, men den måten de fleste av oss har finansiert både en og flere utdannelser på.

Hva skjer om jeg ikke greier dette nye yrket/utdanningen om jeg kutter ut NAV?

Gjest slutt å sutre over nav - ta grep selv

Hva skjer om jeg ikke greier dette nye yrket/utdanningen om jeg kutter ut NAV?

Om du ikke greier det, kan du ta kontakt med NAV etter å ha forsøkt på egenhånd. Det er ingenting som tilsier at det er nav som skal finne jobb til deg eller finansiere eventuell ny utdanning selv om du er utbrent der du er nå.

''Sykmeldt gang etter gang. Dette har pågått i flere år. På tide med et annet yrke? Pasientene er jo ikke tjent med å ha et menneske som ikke har overskudd og som ikke er "ekte"?''

På tide med et annet yrke? For lenge siden!! Hvorfor blir du værende i et system som sender deg tilbake til en arbeidsplass du mistrives på? Er det så mye verre enn å søke ny jobb, eller søke opptak til studier?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...