Gå til innhold

Farlig med altfor lite søvn?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt søvnplager siden jeg var en tolv-tretten år. Har blitt vant med å sove svært lite og usammenhengende, men merker kjøret nå.

Som oftest sover jeg ikke i det hele tatt, er jeg heldig sover jeg to timer på en god natt.

Har forsøkt alt for å få sove, men jeg er så på vakt at alt preller av.

I det siste har jeg begynt å svime av de dagene der jeg ikke har sovet noe på nettene.

HVis jeg tar 75 mg truxal så sovner jeg som regel, men får veldig lavt blodtrykk og svimer av og kommer meg ikke opp før på ettermiddagen.

Brukte 20 mg stilnoct annenhver dag en periode fordi jeg har vært totalt utslitt, men nå virker den ikke og jeg har tatt pause .

Hva er det verste som kan skje om jeg fortsetter som nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332818-farlig-med-altfor-lite-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lysivente

hei!

Jeg hadde d sånn i mange år. Livet ble helt annerledes etter at jeg begynte på 50 mg zoloft daglig og 25 - 50mg seruqel til kvelds. Seruqel stopper tankekjøret og har en bivirkning som gir trøthet, den er heller ikke vanedannende og kan brukes over år.

Det er slitsomt med lite søvn over mange år, nå sover jeg 8 timer hver natt.

hei!

Jeg hadde d sånn i mange år. Livet ble helt annerledes etter at jeg begynte på 50 mg zoloft daglig og 25 - 50mg seruqel til kvelds. Seruqel stopper tankekjøret og har en bivirkning som gir trøthet, den er heller ikke vanedannende og kan brukes over år.

Det er slitsomt med lite søvn over mange år, nå sover jeg 8 timer hver natt.

Har forsøkt.. Må opp i høy dose seroquel for å sove, og da får jeg så kraftige bivirkninger. Har forsøkt alt annet og. Tolvon, remeron, sarotex, zyprexa, apodorm, melatonin... lista er lang.

Bra du har funnet en løsning. Er fælt å ikke sove.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...