Gå til innhold

stort eksponeringsbehov=psykisk sykdom?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes

Mennesker som har et stort behov for å bli kjendis, og er med på alle realityserier som finnes, har de i virkeligheten et psykisk problem? Og de kjendisene som stiller opp i alle blader og lar seg intervjue om det ene og det andre, hva er det med dem? Har de ikke blitt nok sett i barndommmen?

Det å ønske å bli berømt, er det en psykdom i seg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332972-stort-eksponeringsbehovpsykisk-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første , så tror at noen kommer mer i søkelyset en andre på grunn av sine evner, jobb og interesser. Mens andre holder på med ting som holder de i bakgrunnen, og de trives best med det. Så mener å tror jeg at noen misunner de som er i søkelyset, og gjør mye rart for å bli lagt merke til de og, men som har verken en jobb eller interesse som gjør at de må være der. Noen av disse kan ha et sterkt behov for å få oppmerksomhet, og kan finne på de merkeligste ting for å få oppmerksomhet, og noe av dem kan ha et psykisk problem. Men for de fleste som er i søkelyset, føler vel at de har noe å gi, noe som gir andre glede som igjen gir dem selv glede. Tror det er flere av de som ikke er i søkelyset som lager trøbbel rundt dette her, en de som i korte perioder må eksponere seg, men liker å ha et rolig liv ellers. Jeg hørte en person sa en gang til en kjendis i det han gikk forbi: “Nå må du ikke vare så hoven da “ Da svarte den andre : “jeg blir slik du vil ha meg“.

Gjest imzedimze

vet et par søstre som har vært på diverse realityprogrammer eller konkurranser, og de er jo begge lystløgnere og dramaqueens, den ene gikk på spesialskole da hun var yngre, så er iallfall ikke alle med stort eksponeringsbehov som er helt gode nei :)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er umulig å si om de har en sykdom da en ikke vet noe om lidelse og funksjonsnedsettelse.

Det er kan si, er at de fleste av dem har klare trekk innenfor cluster B personlighetsforstyrrelse, dvs narsissisme og dramatiserende trekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...