Gå til innhold

Epikrisse til fastlege når man er hos annen lege

Anbefalte innlegg

Har fastlege i Oslo. Er for tiden på en 4 mnd besøk hos mine foreldre i Bergen. Har gått tom for antidepressiva, Fastlegen min jobber bare enkelte dager i uka, og er vanskelig å få tak i, slik at han kan fakse resept på antidepressiva til det lokale apoteket mitt her i Bergen. Kan jeg besøke en lokal lege her i Bergen og få resept på det antidepressivaet jeg bruker, uten at fastlegen får tilsendt epikrise på at jeg har vært her. Det er jo på ingen måte snakk om legeshopping, men jeg er redd for at han han kan føle at lege-pasientforholdet vårt på noen måte blir skadelidende. Og det ønsker jeg på ingen måte. Og jeg synes det er for tungvint å måtte reise hele den lange veien til Oslo for en legetime.

Noen synspunkter her?

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Det enkleste er å kontakte fastlegen din og be ham fakse over en resept, kanskje det holder om du bare snakker med legesekretæren, hvis det er medisiner du går på fast, burde det ikke være noe problem. Hvis du ikke får tak i han på telefonen, kan du sende brev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...