Gå til innhold

kan med påvirkes av grapefrukt-juice?

Anbefalte innlegg

Gjest spm og medisiner og grapefrukt

jeg hørte fra apoteket at enkelte medisiner kan påvirkes av grapefrukt-juice. jeg trodde det bare var snakk om p-piller, men han sa at det gjaldt andre medisiner også.

Hvis det er tilfelle, må jeg slutte helt med å drikke grapefrukt-juice?

Fortsetter under...

Det er ganske mange medikamenter som påvirkest av grapefruktjuice, dessverre. Graden av påvirkning er varierende. Noen kombinasjoner øker effekten, andre kombinasoner senker effekten. I denne artikkelen finner du masse detaljer om dette (fler enn du trenger igruunn) http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=1628072

Om du drikker grapefruktjuice/ spiser grapefrukt ofte, er det en god ide å diskutere dette med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...