Gjest MerleNoir Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg har en jente på 7 år som er helt bestemt på at hun er feit. Dette snakker hun ofte om, og mange ganger er hun så lei seg over dette at hun bare griner "jeg orker ikke mer av dette". Hun er en helt normalt utseende 7-åring, og sier at det heller ikke er noen som har kalt henne feit. HVA I ALL VERDEN GJØR JEG NÅ? Jeg har prøvd å gi kjærlighetsdrypp av type "du er akkurat som jeg vil ha deg" - "du har så god hud å stryke på" osv. Hun er en skikkelig kosejente og setter pris på dette, men visa er allikevel den samme. At jeg sier "nei det er du ikke" når hun påstår at hun er feit, hjelper ikke, kanskje er det meningsløst å si noe som helst i den situasjonen. Jeg er selv vokst opp i et hjem der fokuset på kropp var ødeleggende stort og ønsker IKKE at min datter ska ha det på samme måten. Gode råd blir mottatt med stor takknemlighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333093-7-%C3%A5ring-synes-hun-er-feit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Med forbehold at jeg absolutt ingenting om 7åringer: Jeg vet ikke hvor lurt det er å gjøre noe med det i det hele tatt. Jeg tenker at du skal vokte deg for å la dette ta stor plass, jo mer fokusering desto større kan problemet vokse seg for henne. Forsøk å avled henne ved å gi henne oppgaver eller gjør noe sammen med henne. Lær henne sunne matvaner, vis henne sunne kvinnelige idealer med former, snakk om kropp med henne (at hun vokser- kroppen trenger næring osv osv), trygg henne på at hun er vakker slik hun er. Jeg er vel vitende at 7-8-9 åringer blir behandlet for spiseforstyrrelser, og dersom dette ikke går over, dersom dette er mer enn en fase (for gudene skal vite barn har "faser") bør du gå videre, jeg er bare ikke helt fan av å kontakte psykiatrien i første omgang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333093-7-%C3%A5ring-synes-hun-er-feit/#findComment-2791528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Med forbehold at jeg absolutt ingenting om 7åringer: Jeg vet ikke hvor lurt det er å gjøre noe med det i det hele tatt. Jeg tenker at du skal vokte deg for å la dette ta stor plass, jo mer fokusering desto større kan problemet vokse seg for henne. Forsøk å avled henne ved å gi henne oppgaver eller gjør noe sammen med henne. Lær henne sunne matvaner, vis henne sunne kvinnelige idealer med former, snakk om kropp med henne (at hun vokser- kroppen trenger næring osv osv), trygg henne på at hun er vakker slik hun er. Jeg er vel vitende at 7-8-9 åringer blir behandlet for spiseforstyrrelser, og dersom dette ikke går over, dersom dette er mer enn en fase (for gudene skal vite barn har "faser") bør du gå videre, jeg er bare ikke helt fan av å kontakte psykiatrien i første omgang. Nei, var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, men er litt kjent her fra før... La det også ut på foreldre-småbarn og fikk mange konstruktive tilbakemeldinger der 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333093-7-%C3%A5ring-synes-hun-er-feit/#findComment-2791566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.