Gå til innhold

bare negative innlegg her???


siggi

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke være kjip, men det er for mye negative/triste/synd synd på seg selv innlegg her. Jeg blir skikkelig dårlig humør når jeg leser disse innleggene og blir lei meg. Jeg har også benyttet meg av og til å skrive hvis begeret renner over. Men kan vi ikke heller prøve å skrive mere hvis man har en god dag? Eller noen gode råd? Eller noe morsomt man gjorde i går som fikk tankene på noe annet?

Klart folk skal skrive og få ut følelser, men går det ikke ann å blande litt?

Litt positivt og litt negativt?

Jeg har hatt sf i 6 år så jeg vet jo hvor jævlig det kan være/er. Men man kommer ingen vei med å synes synd på seg selv. Jeg kan også si at jeg hater kroppen min, blir kvalm av mat osv. men jeg prøver og ikke skrive om det her hver dag. Det er så mye "stakkars meg" innlegg her, jeg blir gal!! Skal vi ikke heller oppmuntre hverandre???!!

Nei, dette ble bare kaos, nå har jeg sikkert en del som er sinna på meg her. Men jeg vil bare at vi skal hjelpe hverandre til å tenke positivt alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg!

Har hatt sf i 8 år og hvis jeg skulle skrive

om stemmer i hode mitt og alle mine negative

tankene 24 timer døgn rundt her på forum, ville

ikke ha tid til å gjøre noe annet i livet...

folk, ta dere med litt ro, det er ikke alle som har

lyst til å lese så mye negative ting, det kan være

faktisk truende til de som prøver å jobbe med sf.

Forslag: kanskje vi burde ha det som kalles

"Spoiler" på newsgroups feks.

Hvis innlegg snakker om negative ting eller vekt feks,

man kunne skrive SPOILER først i overskriftet.

Da velger man å lese eller ikke negative/truende

innlegelse, dere gir en sjanse til oss i å velge

å lese eller ikke om et bestemt temet. Så da

kan man selv ta ansvar i å risikere å lese negative

innlegg hvis man vil.

bare et forslagg...

hilsen,

Luiza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså....unnskyld meg....jeg syns egentlig det var litt dumt å skrive et slikt innlegg...

Ok greit at vi skriver mye syt,men det er vel slik vi har det da!!! vi må få lufte tankene våre på de vonde dagene,og da kan vi kanskje få litt oppmuntring av de andre som kanskje har det litt bedre???

Er det ikke akkurat det dette forumet er til????

Jeg får vel unnskylde meg dah....for at jeg skriver innlegg her om mine problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg!

Har hatt sf i 8 år og hvis jeg skulle skrive

om stemmer i hode mitt og alle mine negative

tankene 24 timer døgn rundt her på forum, ville

ikke ha tid til å gjøre noe annet i livet...

folk, ta dere med litt ro, det er ikke alle som har

lyst til å lese så mye negative ting, det kan være

faktisk truende til de som prøver å jobbe med sf.

Forslag: kanskje vi burde ha det som kalles

"Spoiler" på newsgroups feks.

Hvis innlegg snakker om negative ting eller vekt feks,

man kunne skrive SPOILER først i overskriftet.

Da velger man å lese eller ikke negative/truende

innlegelse, dere gir en sjanse til oss i å velge

å lese eller ikke om et bestemt temet. Så da

kan man selv ta ansvar i å risikere å lese negative

innlegg hvis man vil.

bare et forslagg...

hilsen,

Luiza

HALLO!!!!

Hvorfor i det hele tatt går man inn på DOL for å lese om sf da???

Dette er et forum for mennesker med sf og andre plager som trenger STØTTE!!! og da er det ikke særlig artig at dere kommer å sier slike ting om at vi klager og syter for fælt!!!

Vil man ikke få dagen ødelagt,så LA VÆRE Å GÅ INN HER DA VEL!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså....unnskyld meg....jeg syns egentlig det var litt dumt å skrive et slikt innlegg...

Ok greit at vi skriver mye syt,men det er vel slik vi har det da!!! vi må få lufte tankene våre på de vonde dagene,og da kan vi kanskje få litt oppmuntring av de andre som kanskje har det litt bedre???

Er det ikke akkurat det dette forumet er til????

Jeg får vel unnskylde meg dah....for at jeg skriver innlegg her om mine problemer..

Enig med Zandy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO!!!!

Hvorfor i det hele tatt går man inn på DOL for å lese om sf da???

Dette er et forum for mennesker med sf og andre plager som trenger STØTTE!!! og da er det ikke særlig artig at dere kommer å sier slike ting om at vi klager og syter for fælt!!!

Vil man ikke få dagen ødelagt,så LA VÆRE Å GÅ INN HER DA VEL!!!!!!!

Jeg er helt enig med siggi.

Ja, det er mye syting og klaging, men jeg synes at det er mange innlegg her om hvor "god" man er.

Det ligger litt i det laila sundgodt sa i avisa, om at mye ligger i at det er konkuranse om å være den "beste" anoretikeren.

Når jeg leser om de forskjellige BMI, har jeg lyst til å sulte meg selv enda mer enn det er er skaen i dag!

Det er ikke vondt ment det jeg sier men det kan bli bedre her inne.

Greit nok at man trenger støtte, men hvorfor ta meg vekt og høyde og BMI. Støtte skal man ha for de tankene man har rundt seg og sitt!

Forstår dere hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med siggi.

Ja, det er mye syting og klaging, men jeg synes at det er mange innlegg her om hvor "god" man er.

Det ligger litt i det laila sundgodt sa i avisa, om at mye ligger i at det er konkuranse om å være den "beste" anoretikeren.

Når jeg leser om de forskjellige BMI, har jeg lyst til å sulte meg selv enda mer enn det er er skaen i dag!

Det er ikke vondt ment det jeg sier men det kan bli bedre her inne.

Greit nok at man trenger støtte, men hvorfor ta meg vekt og høyde og BMI. Støtte skal man ha for de tankene man har rundt seg og sitt!

Forstår dere hva jeg mener?

unnskyld meg...men jeg har ALDRI skrevet om min vekt eller BMI!!!! så der skrev du på feil innlegg!!

Men det du sier er jeg heeelt enig i,at man ikke skal skrive så mye om sin egen vekt og BMI,for det kan skape konkurranse blandt dolerne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Jeg er helt enig med siggi.

Ja, det er mye syting og klaging, men jeg synes at det er mange innlegg her om hvor "god" man er.

Det ligger litt i det laila sundgodt sa i avisa, om at mye ligger i at det er konkuranse om å være den "beste" anoretikeren.

Når jeg leser om de forskjellige BMI, har jeg lyst til å sulte meg selv enda mer enn det er er skaen i dag!

Det er ikke vondt ment det jeg sier men det kan bli bedre her inne.

Greit nok at man trenger støtte, men hvorfor ta meg vekt og høyde og BMI. Støtte skal man ha for de tankene man har rundt seg og sitt!

Forstår dere hva jeg mener?

Kjære Hekta ! Vil bare korrigere at det var forsker Jorunn Sundgot-Borgen som stod fram i Dagbladet. Når det gjelder vekt, høyde og BMI er dette viktige medisinske kriterier ved spørsmål om innleggelse i somatisk sykehus ved livstruende vekttap og raskt vekttap. Det brukes av Verdens Helseorganisasjon og av det akademiske miljøet som arbeider med spiseforstyrrelser, som gir holdepunkter om hvor pasienten er i forhold til normalområdet. Det hersker mye usikkerhet rundt spiseforstyrrelser generellt og mange som leser i forumet er ikke klar over "hva som er riktig og hva som er gal vekt, høyde og BMI" og har heller ikke hørt om BMI. Det er ofte de som har slitt en stund som kjenner til disse målene- og de er ofte et annet sted i sin sykdom- følelsesmessig enn de som ennå lurer om de har en spiseforstyrrelse eller kjenner en som kanskje har osv. Forumet er ment å skal være for alle - som har spørsmål rundt spiseforstyrrelser ! Noen trenger som du sier mer trøst og forståelse, hjelp til å sortere de ambivalente tankene og følelsene, men ikke alle er der at de føler at de har behov for det.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...