Gå til innhold

NHD: Hva bør jeg gjøre nå?

Anbefalte innlegg

Gjest alcatrax
Skrevet

Bipolar og ptsd. Bruker trilafon. Har truxal og sobril liggende. Har mere angst igjen og blir liksom "borte" innimellom. Får sånne plutselige forestillinger om at jeg ikke er "her." Lurer på hva jeg egentlig gjør her, alt blir uvirkelig, om du skjønner.

Treffer ikke behandler før sist i uka. Dette er vel et varskotegn på en ny periode med sykdom kanskje. Bruker å bli sånn, er veldig bra noen uker, så får jeg mange "rare" symptomer igjen.

Det var meg som måtte kutte ned dosen på trilafon pga akutte dystonier (tror det var dette du kalte det?). Har et stort problem når det gjelder medisinering, får bivirkninger jeg ikke kan leve med av alt jeg prøver.

Jeg MÅ kjøre bil idag og imorgen og er redd for å bruke truxal og sobril pga tretthet.

Blir veldig ubestemt når jeg blir sånn, trenger noen som kan fortelle meg at DETTE må jeg gjøre når det gjelder medisiner. Ellers vingler jeg fram og tilbake og det blir ikke noenting ut av det.

Har nettopp vært syk og ønsker å gjøre noe før dette skjer igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du ikke kan droppe bilkjøringen i morgen og heller ta medisiner slik at du får hvilt deg litt?

Noen ganger er det viktig å prioritere; det vel viktigere at du ikke får en ny forverring enn at du evt. må avlyse noe du skulle ha gjort i morgen?

Gjest alcatrax
Skrevet

Er du sikker på at du ikke kan droppe bilkjøringen i morgen og heller ta medisiner slik at du får hvilt deg litt?

Noen ganger er det viktig å prioritere; det vel viktigere at du ikke får en ny forverring enn at du evt. må avlyse noe du skulle ha gjort i morgen?

Jeg er jo alt for pliktoppfyllende, ser det. Alle andre går alltid foran meg og mine behov. Skal prøve å ta fri, takk for råd :)

Skrevet

Jeg er jo alt for pliktoppfyllende, ser det. Alle andre går alltid foran meg og mine behov. Skal prøve å ta fri, takk for råd :)

Tenk langsiktig, og husk at ingen er tjent med at du blir dårligere igjen.

Håper du får en ok kveld:-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du må i hvert fall sørge for at du sover om natten. Så får heller bilkjøringen kuttes ut, utføres av andre, ta taxi eller bli sykemeldt. Her gjelder det å prioritere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...