Gå til innhold

Traumeavdelingen på Modum? NHD og andre

Anbefalte innlegg

...uten å ha hatt ork til å lese hele tråden...

Når du søker Modum, vil du først få et standardskriv om at du står på venteliste for et vurderingsopphold på tre dager. E ønsker at du skriver et brev til de om hva du tenker osv. De gir instrukser om hva de ønsker at du skriver litt om. Etter dette er det venting - tror jeg venta 3/4 år ca. Da får du beskjed om du får komme til vurderingsopphold eller om søknaden din er avslått. Du må da gi beskjed om hvor vidt du tar i mot tilbudet om du får et vurderingsopphold. Deretter får du et brev med noen pin-koder ikke så lenge før oppholdet. Med disse logger du inn fra hjemmesidene til Modum, før du må svare på diverse skjema om forskjellige ting (symptomer, tanker...)

Så langt har jeg selv kommet i prosessen. Jeg skal til et vurderingsopphold neste uke, så jeg kan kanskje si mer etter dette. Man vil ikke få vite under oppholet om man får videre tilbud. Beskjed om dette blir tilsendt i etterkant. Skal sies at jeg er skikkelig nervøs, men jeg har fått høre fra alle behandlerhold at de pasientene som har fått hjelp der har hatt stort utbytte av det.

Har selv komplekse traumer, perioder med selvskading. Tror nok de er vant til det der oppe.

Det var interessant. Synd det skal ta slik tid. Men godt å høre at mange har gode erfaringer derifra....

Jeg vil ikke visst det er slik en skal drast ned i gjørma, dramatisere sine egne traumer og da liksom være frisk. Jeg har mer tro på kunnskap om hvordan en kan bli påvirket og hvordan snu tankegangen og rett og slett bli glad i seg selv.

Fortsetter under...

Gjest fan av modum

Takk for svar. Har aldri vært mer motivert... men det tar vel år og dag fra en søker til en kan pakke baggen sin å dra.

Snakket med min venninne i går, og Modum arbeider med å lage et tilbud på traumeavdelingen for personer som har kombinasjon av overgreps - og spiseproblematikk.

Hun anbefalte at du ringte til Modum og snakket med dem, da vil du få vite hvordan du skal forholde deg videre, hvordan du skal søke, og også få en overflatisk vurdering av hvilket tilbud som kan passe deg.

Når legen din skriver henvisning, er det viktig at den blir så utfyllende som mulig. Mange leger skriver for lite, sånn at det blir vanskelig å vurdere.

Jeg tror - etter å ha lest det du har skrevet - og snakket med min venninne - at Modum kan være det helt rette for deg. Jeg synes du skal ringe dem!

Snakket med min venninne i går, og Modum arbeider med å lage et tilbud på traumeavdelingen for personer som har kombinasjon av overgreps - og spiseproblematikk.

Hun anbefalte at du ringte til Modum og snakket med dem, da vil du få vite hvordan du skal forholde deg videre, hvordan du skal søke, og også få en overflatisk vurdering av hvilket tilbud som kan passe deg.

Når legen din skriver henvisning, er det viktig at den blir så utfyllende som mulig. Mange leger skriver for lite, sånn at det blir vanskelig å vurdere.

Jeg tror - etter å ha lest det du har skrevet - og snakket med min venninne - at Modum kan være det helt rette for deg. Jeg synes du skal ringe dem!

Å tusen takk for svar. Skal ringe rett over helgen og ta det opp med legen mandag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...