Gå til innhold

Hva gør man med ensomhet?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjæreste men kunne ha tenkt meg flere venner for å dele livets utfordringer med.Jeg bor i en bygd med litt over 6000 innbyggere, men har ikke så mange jeg kan snakke med

Jeg begynner å oppleve situasjonen som veldig uholdbar.

Jeg vurderer også å flytte til et annet sted om det kan bli bedre.

Å få nye venner her jeg bor ser jeg på som lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333252-hva-g%C3%B8r-man-med-ensomhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at vennskap nesten alltid bygger på noe felles. Å melde seg inn i en organisasjon, en fast aktivitet eller lignende tror jeg er det beste.

Takk for svar.Jeg har så lite å gi til kjæresten også når jeg ikke har de relasjonene jeg behøver.

Takk for svar.Jeg har så lite å gi til kjæresten også når jeg ikke har de relasjonene jeg behøver.

Hvorfor er det så usannsynlig at du kan få nye venner der dere bor? Jeg tenker å flytte ut av byen og til min kjære om noen år og det er en av grunnen til at jeg nå tar opp igjen en gammel og kjær hobby. Kanskje fører det til at jeg blir kjent med noen flere der og kanskje klarer jeg å skape meg selv et sosialt lite nettverk innen jeg flytter. :o)

Hvorfor er det så usannsynlig at du kan få nye venner der dere bor? Jeg tenker å flytte ut av byen og til min kjære om noen år og det er en av grunnen til at jeg nå tar opp igjen en gammel og kjær hobby. Kanskje fører det til at jeg blir kjent med noen flere der og kanskje klarer jeg å skape meg selv et sosialt lite nettverk innen jeg flytter. :o)

Det jeg mener med det er at det virker som om alle relasjoner mellom folk som skal bli opprettet, er allerede opprettet her i bygda.Det eksisterer mange såkalte "klikker" her hvor jeg bor, og for en utenforstående, som jeg selv føler at jeg er, så er det helt umulig å komme seg inn i disse felleskapene.Dette er noe jeg har kjent på i så veldig mange år nå, så jeg klarer ikke å tenke anderledes om denne problemstillingen.

Det er bare slik.

Det jeg mener med det er at det virker som om alle relasjoner mellom folk som skal bli opprettet, er allerede opprettet her i bygda.Det eksisterer mange såkalte "klikker" her hvor jeg bor, og for en utenforstående, som jeg selv føler at jeg er, så er det helt umulig å komme seg inn i disse felleskapene.Dette er noe jeg har kjent på i så veldig mange år nå, så jeg klarer ikke å tenke anderledes om denne problemstillingen.

Det er bare slik.

Ok, jeg kan skjønne at du tenker sånn.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...