Gjest forsøks-medisinfri Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Jeg har brukt Efexor mot GAD i 5 år, 75 mg er det vel, med god effekt. Men nå har jeg funnet ut at jeg ikke "gidder" å ha angst mer: Litt flåsete, det er naturligvis ikke så enkelt. Men jeg har kommet ut av en situasjon som har vært vanskelig ganske lenge, humøret og energien er oppadgående, og jeg har overskudd til å ønske å trappe ned - selv om prisen kanskje blir at noe av angsten kommer tilbake. Dessuten vil jeg ha tilbake sexlivet mitt - det funket ok på "ekte efexor", men med erstatningen Venflaxin (?), tok det vekk nesten hvert snev av lyst, og enhver antydning til orgasme - selv når jeg forsøker å fikse meg sjæl. Akkurat nå føles en skikkelig orgasme viktigere enn redsel for angsten. Huff, jeg høres helt gal ut Dette er gjennomtenkt, altså. Men - problemet er at fastlegen er på ferie så jeg får ikke spurt ham om hvordan jeg skal trappe ned. OG jeg har fått skikkelige vonde abstinenser et par ganger når jeg har klart å reise fra medisinen en helg. Dag 3 er fæl, lyn i hodet, uvelhetsfølelse osv. Så hvordan skal jeg trappe ned gradvis fra 75 mg til ikke noe, slik at jeg slipper abstinensne i så stor grad? (Bruker depot-kapsler, så ikke lett å dele). 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 1. Pga organsmeproblemene kunne du fått orginalpreparatet. 2. Du ber om å få tabl på 37,5 mg. Den bruker du i minst en måned før du prøver å slutte helt. Har du fortsatt problemer, kan du få Cipralex dråper der du kan dosere helt ned på 1 mg- nivå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.