Gå til innhold

sannsynligvis matforgiftning

Anbefalte innlegg

Hei!

Trodde jeg hadde fått omgangssyken av ett eller annet slag, men det ligner mer på matforgiftning. Etter å ha hatt løs mage og masse mageknip siden søndag formiddag har det nå gått over til å bli vonde kramper i magen - det river! Ikke godt! (Har hatt salmonella-infeksjon før, og dette virker for å være en "light-utgave" av den, sånn smertemessig).

Det jeg lurer på er om det er vanlig å oppsøke legen med en "sånn" mage,eller om det pleier å gå over av seg selv. Kan jeg gå på jobb eller bør jeg holde meg hjemme? Veit forresten ikke om jeg klarer å jobbe sånn som magen er nå...

Håper noen kan hjelpe meg litt...og at natten blir bedre enn ettermiddagen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33332-sannsynligvis-matforgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det blir en skjønnssak hvorvidt du bør oppsøke lege og/eller arbeide.

Smertenes intensitet, varighet, graden av diare og oppkast samt allmenntilstand er momenter du bør legge vekt på.

Ofte vil en omgangssyke eller matforgiftning gå over av seg selv uten annen behandling enn rikelig med drikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...