Gå til innhold

Mulig å vite hvor flink man er?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å vite hvor flink man er? Altså i hvilken grad man ikke er lat - eller i hvilken grad man er lat. Forholdene (f.eks. en psykiatrisk lidelse) tatt i betraktning...

Føler at jeg gjør en så dårlig jobb, som menneske... som en maur i tua, som burde bidra mest mulig.

På den andre siden har jeg sykdommer.

Jeg blir sprø av å tenke på det. Får aldri noe svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333343-mulig-%C3%A5-vite-hvor-flink-man-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ralbalder

Er vel kanskje vanskelig for andre å svare på..

Er sikkert mulig å "måle" men det er jo veldig individuelt.

For noen er man flinke om man klarer stelle seg selv og å spise.

for andre er det kanskje å gå flere mil og å jobbe..

Jeg klarer ikke måle om jeg er flink - eller hvor mye som skal til for å være "flink" i mine øyne..uoppnåelig.

Kanskje det er det som er vanskelig for andre..om hva som er å være flink i ditt tilfelle

Det er relativt i forhold til dine lidelser og krefter. Så her vil vel samvittigheten fortelle deg en del. Føler du deg fornøgd med det du klarer nå, så er det jo bra, men føler du stadig at du kunne gjøre noe mer eller bedre, ja da må du bare gjøre det da.

Tilfredshet kan være et godt måleinstrument. Maur er forøvrig flittige.

Ikke alle maur er flittige og arbeidssomme tuebyggere. Det finnes også såkalte sosialparasitter. Disse trenger inn i andres tuer, dreper dronnigen og tvinger arbeiderne til å fø opp avkommet sitt.

"Flittig som en maur" er jo et velkjent ordtak. Men i de siste tiårene

har man blitt klar over at det finnest et stort antall maurarter som lever som spesialiserte sosialparasitter

Ville bare nevne det :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...