Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen

Det var forferdelig trist å lese om dette. Det må ha vært en trist begravelse. Det er noe helt spesielt med å se et lite barn slite slik. Ikke en gang barndommen blir "fredet".

Det går mye bedre med barnet mitt nå. Jeg lever i nuet, og prøver å ikke se mørkt på det som kan hende i fremtiden.

Nei dette er ikke noe lett sak. Jeg skjønner skepsisen til en bipolar-diagnose og behandling med diverse medikamenter for så små barn. På den annen side er bipolar en jævlig sykdom. Type to også!! Jeg kunne selv vært spart mye fra jeg var rundt 13 dersom man hadde mulighetene til å sette rett diagnose, og hadde medisiner som var vanntette. Har en slektning i barne-ungdomspsykiatrien som sier at de holder øynene oppe for bipolar fra rundt 12-13 år nå.

Men noen medisiner burde være trygge. Epilepsimedisiner av enkelte typer blir jo brukt til barn - slike som også er stabiliserende. Imidlertid er det så mye annet som kan påvirke en fireåring liksom! Uten at det betyr at barnet har det godt i det hele tatt...En viktig ting å ta med i betrakningen er jo også om bipolar lidelse har vært i familien og hvor tidlig det dukket opp hos de som hadde det.

Likevel.... Det må være forbannet vanskelig å sette en endelig diagnose på en fireåring liksom! Min BUP-slektning har også fortalt meg at man ikke gir personlighetsforstyrrelse diagnoser til folk under en viss aldeer pga de store forandringene man går igjennom som tenåring.

Fortsetter under...

Gjest imzedimze

Nei dette er ikke noe lett sak. Jeg skjønner skepsisen til en bipolar-diagnose og behandling med diverse medikamenter for så små barn. På den annen side er bipolar en jævlig sykdom. Type to også!! Jeg kunne selv vært spart mye fra jeg var rundt 13 dersom man hadde mulighetene til å sette rett diagnose, og hadde medisiner som var vanntette. Har en slektning i barne-ungdomspsykiatrien som sier at de holder øynene oppe for bipolar fra rundt 12-13 år nå.

Men noen medisiner burde være trygge. Epilepsimedisiner av enkelte typer blir jo brukt til barn - slike som også er stabiliserende. Imidlertid er det så mye annet som kan påvirke en fireåring liksom! Uten at det betyr at barnet har det godt i det hele tatt...En viktig ting å ta med i betrakningen er jo også om bipolar lidelse har vært i familien og hvor tidlig det dukket opp hos de som hadde det.

Likevel.... Det må være forbannet vanskelig å sette en endelig diagnose på en fireåring liksom! Min BUP-slektning har også fortalt meg at man ikke gir personlighetsforstyrrelse diagnoser til folk under en viss aldeer pga de store forandringene man går igjennom som tenåring.

jeg fikk feilaktig personlighetsforstyrrelsediagnose da jeg var 10 år (er i virkeligheten bipolar, men fikk ikke diagnosen før jeg var 20-21), så at BUP ikke gir pf-diagnose til barn er ikke sant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...