Gå til innhold

Allerede etter èn skoledag så kommer smellen.

Anbefalte innlegg

Gjest d går rett til h.

Merker at skolen har startet igjen, sønnen er svært hyper nå i kveld for så å gå over til ekstremt sinne og frustrasjon over ting som er feil her hjemme for så å plutselig si at han ikke skal på skolen.

Han har ingen utbytte av å være på skolen da ingenting er lagt opp for at han skal klare å delta.

Heldigvis skal vi inn på møte i morgen for å avklare ting.

Her har huset blitt bombet med saker og ting som har gått i veggen,heldigvis berget glassdøra denne gangen også.

Jeg blir så sinna på at kommunene bruker pengene på å holde kurs i alt mulig for å ta vare på barn med spesielle behov å så blir det ikke råd til å gi nok ressurser! Hva skal vi med all denne kursinga når det egentlig ikke blir brukt!?

Hva skal jeg motivere med når alt som har med skole å gjøre blir negativt.

Skal han virkelig være nødt til å sitte på skolen 27,5 timer hver uke og ikke gjøre noenting? Er ikke rart vi får ungdommer som blir uregjærlige.

Nå bør kommunene våkne og ikke bare se barnet på skolen, det er vi hjemme som må ta støyten for at de ikke klarer å gjøre jobben sin:(

Huff å huff det er mye frustrasjon som vil ut kjenner jeg.

Fortsetter under...

Gjest det går rett til h.

Hva er diagnosen? Får han riktig behandling for denne lidelsen?

Han har adhd og går på concerta 36mg. Det har vært spørsmål om tilleggsdiagnose -asperger, men han fyller ikke opp kriteriene.

Den samme gutten har vært ute på ferde seksuelt og har derfor vært inne til avhør hos politiet pga overgrep mot små barn.

Gutten er snart 15 år.

Han har store sosiale problemer og har få/ingen kamerater.

Etter 8 år på skole så skriver han store bokstaver og kan heller ikke månedene i året, han har nettopp lært seg ukedagen i riktig rekkefølge!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Han har adhd og går på concerta 36mg. Det har vært spørsmål om tilleggsdiagnose -asperger, men han fyller ikke opp kriteriene.

Den samme gutten har vært ute på ferde seksuelt og har derfor vært inne til avhør hos politiet pga overgrep mot små barn.

Gutten er snart 15 år.

Han har store sosiale problemer og har få/ingen kamerater.

Etter 8 år på skole så skriver han store bokstaver og kan heller ikke månedene i året, han har nettopp lært seg ukedagen i riktig rekkefølge!

Dette er sikkert ikke PK, men jeg spør meg hva han skal på skolen. Burde han ikke heller få begynne med et praktsik arbeid?

Gjest d går rett til h.

Dette er sikkert ikke PK, men jeg spør meg hva han skal på skolen. Burde han ikke heller få begynne med et praktsik arbeid?

Ja jeg skjønner ikke hvorfor han skal sitte hele grunnskolen å bare være der. Han lærer ingenting annet enn å bli sint og frustrert.

Når skal de høyere makter våkne opp tro?

De kjører ungdommer rett i søla.

Annonse

Gjest d går rett til h.

Har han noen diagnose, så kan det hjelpe som pressmiddel opp mot skolesituasjonen.

*klem*

Han har adhd og har tildelte ressurser som blir brukt feil og som ikke blir brukt på han likevel.

Han har hatt diagnose siden fjerde klasse og har nå begynt i niende og ennå kan han ikke skrive forståelig selv med blokkbokstaver og heller ikke vite riktig rekkefølge på månedene i året. Han har nettopp lært seg riktig rekkefølge på ukedagene!

Dette sier mye om hvilken hjelp han får...

Ja jeg skjønner ikke hvorfor han skal sitte hele grunnskolen å bare være der. Han lærer ingenting annet enn å bli sint og frustrert.

Når skal de høyere makter våkne opp tro?

De kjører ungdommer rett i søla.

Mange steder i landet finnes egne skoler for barn med såpass store vansker som man kan søkes til dersom foreldrene ønsker det. Høres ut som om det ville vært en god løsning for gutten din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...