Gjest mien Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Vært hos lege og tatt blodprøver av alt tenklige. Homoner, hvite blodlegemer, lever, nyrer ect.. Har stått på medisiner i 10 år. AP, stemningsstabiliserende og i perioder sovemedisiner. Har bipolar lidelse. Legen var fornøyd. Veldig gode verdier på alle prøvene. Han var overrasket over resultatet. Det er så deilig å vite! Jeg har god helse! Hvilepuls på 44. Trener en hel del, spiser sunt og riktig. Røyker ikke. Prøver å unngå stress. Noe som ikke alltid er så lett. Ting skjer, folk dør, noen blir alvorlig syke, forhold som blir brutt. Men så langt ingen skadevirkninger av medisinene. Tvert imot. Mange mennesker unner seg ikke engang en paracet fordi de tror det er skadelig for kroppen. Jeg må ta en håndfull hver eneste dag resten av livet. Er så glad. Har brukt lang tid på å finne riktig medisin. Vært dårlig i lange perioder. Hatt en innleggelse i snitt vært år. Men alltid holdt fast på gode vaner. Deilig å vite at det nytter. Selv når man er midt i livet. Kanskje det kan være til innspirasjon for andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333417-kjekk-beskjed-%C3%A5-f%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glenn09 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Kjempefint å høre at du klare deg fint og at du har klart å beholde rutiner slik som med trening. Jeg føler at jeg ikke klarer det for alt blir for trist, men nå går jeg ikke på noen medisiner heller. Jeg gikk på det men gikk opp i vekt og følte meg følelsesløs, ingen ting betød noe. Jeg gikk da på efexor og zyprexa. (skrev det sikkert feil) Nå skal jeg ta prøver for å se om jeg kan begynne på lithium men hva tar du mot din bipolare? Nå vet jeg jo ikke om lithium vil fungere på meg men håper jeg finner noe som gjør livet verdt å leve. Alt er bedre en slik det er nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333417-kjekk-beskjed-%C3%A5-f%C3%A5/#findComment-2794371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mien Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Kjempefint å høre at du klare deg fint og at du har klart å beholde rutiner slik som med trening. Jeg føler at jeg ikke klarer det for alt blir for trist, men nå går jeg ikke på noen medisiner heller. Jeg gikk på det men gikk opp i vekt og følte meg følelsesløs, ingen ting betød noe. Jeg gikk da på efexor og zyprexa. (skrev det sikkert feil) Nå skal jeg ta prøver for å se om jeg kan begynne på lithium men hva tar du mot din bipolare? Nå vet jeg jo ikke om lithium vil fungere på meg men håper jeg finner noe som gjør livet verdt å leve. Alt er bedre en slik det er nå. Hei. Når det gjelder mine medisiner nå så tar jeg 400 mg Lamictal. Det har stabilisert store og hurtige svingninger mot depresjon. Mot mani tar jeg 100-200 mg Seroquel. Seroquel tar jeg om kvelden og de gir meg også en god nattesøvn. Har derfor kunnet kutte ut sovemedisiner. Jeg varierer litt på dosen der. 100 til vanlig, men dobler den hvis jeg merker ar jeg blir ltt gira. Jovisst er det deilig med de dagene, men jeg synes allikvel det ikke er verdt å bli deprimert for. Jeg har ingen bivirkninger i det hele tatt. Og ang Lamictal så står jeg på endel mer enn det som er vanlig. Rundt 200 er visst nok for de fleste. Jeg føler meg helt som meg selv. Men tar de forhåndsreglene jeg må ift sykdommen. Alle mine følelser er inntakt og jeg har gode og sure dager som alle andre. Men jeg er ikke dårlig lenger. Kanskje du kunne presentert denne kombinasjonen for din behandler? Disse medisinene er ganske mye brukt nå. Håper inderlig du får skikkelig hjelp. Livskvaliteten blir så forringet av å gå uten medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333417-kjekk-beskjed-%C3%A5-f%C3%A5/#findComment-2794399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glenn09 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hei. Når det gjelder mine medisiner nå så tar jeg 400 mg Lamictal. Det har stabilisert store og hurtige svingninger mot depresjon. Mot mani tar jeg 100-200 mg Seroquel. Seroquel tar jeg om kvelden og de gir meg også en god nattesøvn. Har derfor kunnet kutte ut sovemedisiner. Jeg varierer litt på dosen der. 100 til vanlig, men dobler den hvis jeg merker ar jeg blir ltt gira. Jovisst er det deilig med de dagene, men jeg synes allikvel det ikke er verdt å bli deprimert for. Jeg har ingen bivirkninger i det hele tatt. Og ang Lamictal så står jeg på endel mer enn det som er vanlig. Rundt 200 er visst nok for de fleste. Jeg føler meg helt som meg selv. Men tar de forhåndsreglene jeg må ift sykdommen. Alle mine følelser er inntakt og jeg har gode og sure dager som alle andre. Men jeg er ikke dårlig lenger. Kanskje du kunne presentert denne kombinasjonen for din behandler? Disse medisinene er ganske mye brukt nå. Håper inderlig du får skikkelig hjelp. Livskvaliteten blir så forringet av å gå uten medisiner. Ja det er så slitsomt å gå rundt å være trist og ha selvmordstanker hele tiden. Og har man hatt en tanke lenge nok så føler man at man må gjøre noe med det. Nå vil jeg bare være vanlig og går ikke det så vil jeg ikke være her noe mer. Jeg har disse tankene om at jeg ikke vil leve noe mer selv om jeg har bra dager for jeg vet at de bra dagene ikke varer, og jeg føler jeg har et trist og meningsløst liv. Men jeg skal høre med psykiateren om de medisinene du nevnte. Tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333417-kjekk-beskjed-%C3%A5-f%C3%A5/#findComment-2794402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.