Gjest Pronto Skrevet 15. august 2001 Del Skrevet 15. august 2001 Skal snart i gang med ivf-forsøk og har i den anledning et par spørsmål. 1) Jeg har nå vha. nikotinplaster endelig klart å stumpe røyken. Det er nå ca 7 uker igjen før evt tilbakesetting av egg. Nedtrapping av styrken på nikotinplasteret tilsier at jeg er helt ferdig med bruken bare 1 1/2 uke før tilbakesetting. Er bruken av slike nikotinpreparater like skadelig for fruktbarheten som sigaretter og bør jeg ideelt sett forsøke å trappe ned fortere? Jeg klarer det hvis jeg må....... 2) Som "kos" i "stumpe-røyk"- perioden drikker jeg ganske mye cola light, men har også hørt at dette er mindre bra med tanke på det vi skal i gang med, bør jeg holde meg helt unna? 3) Har fått tilbud om å bruke Albyl E under ivf-forsøket men er svært i tvil hvorvidt jeg skal takke ja eller ikke. Etterlyser erfaringer, Positive eller negative? Vil så inderlig gjerne legge forholdene best mulig til rette for forsøket og håper noen/legen kan svare meg. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33342-f%C3%B8r-et-ivf-fors%C3%B8k-legen-og-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pippi Skrevet 15. august 2001 Del Skrevet 15. august 2001 Kjære Pronto! Uten at jeg er spesialist i denne sammenhengen (bare litt erfaren etter hvert), tror jeg jeg kan si at det aller viktigste for at et ivf-forsøk skal lykkes er at du klarer å slappe av og ha det bra! Det er mye som er ideelt (gratulerer med røykestopp, forresten - kjempeflink jente!) - sikkert å trappe ned bruken av nikotin-plaster osv, men hvis dette stresser deg, tror jeg det er verre enn om du bruker det frem mot siste uke før forsøket! Albyl E vet jeg ikke så mye om personlig, men det vet helt sikkert noen av de andre jentene inne på forumet for ufrivillig barnløse. Hvis du ikke har vært der før (har ikke jeg sett nicket ditt der, da?) - ta deg en tur! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33342-f%C3%B8r-et-ivf-fors%C3%B8k-legen-og-andre/#findComment-129797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 16. august 2001 Del Skrevet 16. august 2001 Jeg vil tro at røyk er mer skadelig for fruktbarheten enn nikotinerstatningspreparater. Hvis du klarer å trappe ned raskere er det imiderltid fint - forutsatt at du føler deg trygg på at det ikke vil føre at du begynner å røyke igjen. Jeg er ikke kjent med at Cola-light er farlig for fosteret, men overdrivelser av alle slag er som regel ikke gunstig. Vedr. Albyl-E: jeg foreslår at du framlegger spørsmålet for Mette H. Moen i Doktor Onlines forum om gynekologi. Lykke til med ivf-forsøket !!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33342-f%C3%B8r-et-ivf-fors%C3%B8k-legen-og-andre/#findComment-129946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.