Gå til innhold

Får ikke komme i militæret fordi du er for tjukk


Gjest Vet ik jeg.........

Anbefalte innlegg

Gjest Vet ik jeg.........

Har ei venninne med ei datter på 18 år, som søkte seg inn i militæret som kokkelærling. Hun kom visstnok inn, og reiste avgårde der hun fikk beskjed å møte med fly. Hun hadde gledet seg lenge til dette, da hun kom inn i vår.

Militæret sendte henne i midlertidig hjem dagen etter med begrunnelse at hun var for tjukk.

Er dette diskriminering? Eller mulig det ligger andre årsaker bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fysiske krav

Alle som skal inn i militæret må beherske et minimum av militære, feltmessige ferdigheter. Dette krever bla visse fysiske ferdigheter. Om hun ikke fyller de fysiske krav, kan ikke forsvaret bruke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visse fysiske kriterier for at man skal kunne være med i militæret, så jeg kan ikke se at det skulle være noe veldig feil med dette... Jeg tviler også på at ordlyden i brevet var "du er for tjukk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun fått lovnad om lærlingeplass, eller kom hun på uttak for lærlinger? Det er stor forskjell på dette.

Det hadde vært interessant med flere detaljer her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Hvis hun er lærling er hun vel ikke i militæret? Det er vel opplæringskontoret i fylket som har med lærlingutplassering å gjøre? Dette syns jeg høres veldig merkelig ut og tror at det muligens må ligge noe mer bak dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg hadde selv tenkt å ta utdanning innen det militæret i sin tid. Men jeg ga opp å søke, fordi jeg så at jeg ikke ville klare kravet til 60-meteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun er lærling er hun vel ikke i militæret? Det er vel opplæringskontoret i fylket som har med lærlingutplassering å gjøre? Dette syns jeg høres veldig merkelig ut og tror at det muligens må ligge noe mer bak dette?

Bror min fikk høre det samme. Vekta for stor belastning på knærne ved marsjer o.lign. Kunne jo fått prøve, da. Han var ikke mega-feit. Hadde kanskje vært en bra måte å gå ned på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...