Gå til innhold

medisin mot angst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En ny tangegang, terapi?

Jeg leste i lokalavisen om en profilert fotballspiller som sto fram med sin angst. Han sa til seg selv "Shit. Nå får jeg angst. Men det driter jeg i. Den får bare komme".

Det hjalp meg mye. Jeg sier fra til omgivelsene at jeg får angst, at jeg skjelver og jeg ler av det. Ikke faen om den skal få styre livet mitt. Å jeg har funnet ut at halvparten av oss har angst i større eller mindre grad i perioder.

Psykologen min sa at mennesker med angst er ofte veldig opptatt av å bli likt. Vær deg selv og angsten din :-)

+ at cipralex kan ha god effekt.... Gikk på det selv et halvt års tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333457-medisin-mot-angst/#findComment-2794866
Del på andre sider

En ny tangegang, terapi?

Jeg leste i lokalavisen om en profilert fotballspiller som sto fram med sin angst. Han sa til seg selv "Shit. Nå får jeg angst. Men det driter jeg i. Den får bare komme".

Det hjalp meg mye. Jeg sier fra til omgivelsene at jeg får angst, at jeg skjelver og jeg ler av det. Ikke faen om den skal få styre livet mitt. Å jeg har funnet ut at halvparten av oss har angst i større eller mindre grad i perioder.

Psykologen min sa at mennesker med angst er ofte veldig opptatt av å bli likt. Vær deg selv og angsten din :-)

+ at cipralex kan ha god effekt.... Gikk på det selv et halvt års tid.

Jeg har opplevd det samme.

Slet med panikk angst som plutselig kunne komme og var så ille at jeg følte jeg ikke kom fort nok ut av leiligheten. Tok da snarveien over veranda kanten, men kona hang seg fast i beinet mitt. Heldigvis for det er tre etasjer ned til asfalten under. :)

Fant ut at hvis jeg prøvde å bli i situasjonen som gjorde at jeg fikk angst så gikk den over til slutt og jeg fikk endorfin rusen isteden. Men måtte prøve en del ganger før jeg klarte det, og jeg skal innrømme at det var et helvete.

Jeg har stesolid liggende i nødstilfelle men de blir sjelden brukt. kanskje 2 piller i året. Enkelte år ingen. Men nå tar ikke jeg piller så lenge jeg ikke er veldig veldig dårlig.

Men det finnes masse behandlingsmetoder som er effektive. Har selv pratet med en psykolog som viste om mange som hadde hatt god effekt av TFT, om det er hodet som tror på det eller om behandlingen faktisk hjelper vet ikke jeg, men når folk blir bedre så spiller det ingen rolle hvorfor de ble bedre. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333457-medisin-mot-angst/#findComment-2794874
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...