Gå til innhold

Selvtillitskurs e.l.?

Anbefalte innlegg

Gjest skoleenka

Jeg har så lenge jeg kan huske hatt dårlig selvtillit og tenker ofte der verste i alle mulig situasjoner. Man kan nesten si at jeg lever etter parolen "det er bedre å tenke det verste - så blir man ikke skuffet".

Nå har jeg etter mange år i arbeidslivet begynt på skole igjen, og etter noen få dager på skolebenken så føler jeg allerede at det butter i mot. Når jeg ser mengden man skal lære i løpet av det nærmeste året, føler jeg nesten for å kaste inn årene allerede. I tillegg føler jeg meg ikke hjemme i den gruppen jeg går sammen med. De andre har en god tone seg imellom, mens jeg står for det meste på siden og prøver å finne på noe vettu å si.

Er det noen som vet om det arrangeres kurs i dette temaet som retter seg mot privatpersoner, evt finnes det noen gode bøker som man kan lese seg opp på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333515-selvtillitskurs-el/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svingstang1365381247

Du bør gjøre noe lystbetont på si som gir deg mestringsfølelse,...... tren feks:) Trening er en meget god medisin som hjelper på ens egen selvfølelse, og som kan gjøre at selvtilliten din stiger.

Og vær litt sta, prøv å gjøre ubehagelige ting, face dem istedet for å skyve dem unna.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333515-selvtillitskurs-el/#findComment-2795280
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...