Gå til innhold

30.000 begår selvmord i USA hvert år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tallet er høyt fordi det er et land med mange innbyggere.

Vanligvis regnes selvmordsrate i antall selvmord per 100.000 innb per år. Slik regnet blir tallet 9,7. Dette er lavere enn i Norge.

minusvariant1365381256

Vanligvis regnes selvmordsrate i antall selvmord per 100.000 innb per år. Slik regnet blir tallet 9,7. Dette er lavere enn i Norge.

Så tvangsinnesperring/tvangsmedisinering gjør lite til eller fra da, siden slike metoder er uvanlige i USA?

Annonse

Et ganske vanlig selvbedrag!

Så de som går rundt og stråler av lykke og synes livet er herlig, bedrar ikke seg selv? Jeg mener graden av lykke er lik evnen til å ignorere alt som er negativt. Og noen av oss er ikke skapt for ignorering.

Så de som går rundt og stråler av lykke og synes livet er herlig, bedrar ikke seg selv? Jeg mener graden av lykke er lik evnen til å ignorere alt som er negativt. Og noen av oss er ikke skapt for ignorering.

Graden av depresjon kommer da av hvor "flink" du er til å ignorere alt som er positivt?

Men evner du ikke å glede deg over det som er godt da?...At det skjer gode ting, at mennesker er gode, at solen skinner i ansiktet ditt. Å leve i øyeblikket. Det er vel så viktig som å ta inn over seg all verden elendighet...

Jeg har alltid trøstet meg med at verden er syk, og at jeg fungerer så dårlig i en syk verden er et sunnhetstegn.

Verden er ikke syk. Verden består både av det gode og det vonde, medgang og motgang. De friske greier å leve med at livet er skiftende og aksepterer at også vanskelige tider er noe en må forvente og mestre.

"Over 30.000 amerikanere begår hvert år selvmord, og dette er nå den nest vanligste dødsårsaken blant menn i aldersgruppen 25 til 34 år."

http://e24.no/naeringsliv/article3228804.ece

Tallet 30 000 i seg selv følte jeg kanskje ikke var så imponerende, som at det var den nest vanligste dødsårsaken blant menn mellom 25 og 34 år.

Vet ikke helt hvordan det ligger an i Norge i forhold til andre dødsårsaker i samme gruppe?

"Over 30.000 amerikanere begår hvert år selvmord, og dette er nå den nest vanligste dødsårsaken blant menn i aldersgruppen 25 til 34 år."

http://e24.no/naeringsliv/article3228804.ece

Tallet 30 000 i seg selv følte jeg kanskje ikke var så imponerende, som at det var den nest vanligste dødsårsaken blant menn mellom 25 og 34 år.

Vet ikke helt hvordan det ligger an i Norge i forhold til andre dødsårsaker i samme gruppe?

Det siste får du svar på etter noen minutter på ssb.no

Annonse

Graden av depresjon kommer da av hvor "flink" du er til å ignorere alt som er positivt?

Du har et poeng der. Jeg er deprimert for tiden, så det meste blir sett med skybriller på. Vanligvis er jeg mer realistisk og ser ting for det de er, positivt eller negativt. Det går nok over, det gjør alltid det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...