Gå til innhold

overdose av vanndrivende middel, hva skjer??


katya

Anbefalte innlegg

fikk besøk av fadderen min i dag. spiste noen pizzastykker (hadde ikke spist noenting før i dag). stappet i meg m&m etterpå. ble oppblåst og tok 6 vanndrivende piller.

hva skjer nå?? det stod at man skulle ta 2-3 piller. hva kommer til å skje??

er så innmari redd,svar vær så snill!!!!!!!!!!!

hilsen en veldig redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer til å tisse en masse.

Hvis du er så redd og angret av å har tatt høyere

dose, drikk ekstra mye vann!

hilsen

mister jeg noenting av det jeg har blitt tvunget til å spise??

takk for svar forresten.

tar det lang tid????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mister jeg noenting av det jeg har blitt tvunget til å spise??

takk for svar forresten.

tar det lang tid????

Du taper bare væske. Det er farlig å bli

utørret, og det kan forstyrrer elektrolytene

(kalium potassium balanse i kroppen din)

det er veldig farlig å misbruke vanndrivende.

Den vekt som du taper, ER BARE VANN.

hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

mister jeg noenting av det jeg har blitt tvunget til å spise??

takk for svar forresten.

tar det lang tid????

Kjære katya ! Du mister ingen ting av det du er blitt tvunget til å spise, men mister væske som kan føre til alvorlige elekrolyttforstyrrelser med f.eks leggkramper og muskelsmerter. Hypokalemi, som er mangel på kalium kan føre til uregelmessig hjerteaktivitet. Det er flere typer vanndrivende middel og de fleste virker etter relativ kort tid. Det er som du skjønner en kortvarig virkning av vekttap pga tap av væske, men kroppen trenger denne væsken og du vil føle tøste, tørr munn osv. Det er absolutt ikke å anbefale, dersom din lege ikke har forskrevet vanndrivende middler til deg pga annen medisinsk årsak. Som slankemiddel duger det ikke !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære katya ! Du mister ingen ting av det du er blitt tvunget til å spise, men mister væske som kan føre til alvorlige elekrolyttforstyrrelser med f.eks leggkramper og muskelsmerter. Hypokalemi, som er mangel på kalium kan føre til uregelmessig hjerteaktivitet. Det er flere typer vanndrivende middel og de fleste virker etter relativ kort tid. Det er som du skjønner en kortvarig virkning av vekttap pga tap av væske, men kroppen trenger denne væsken og du vil føle tøste, tørr munn osv. Det er absolutt ikke å anbefale, dersom din lege ikke har forskrevet vanndrivende middler til deg pga annen medisinsk årsak. Som slankemiddel duger det ikke !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

takk for fin respons alle sammen.

jeg forstår at jeg var dum, og vil ikke gjøre det igjen.

takk for at dere gadd å svare og støttet meg!!

masse takknemlige klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...