Gå til innhold

Hva er ditt forhold til torv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer. For eksempel:

-Når så du torv sist?

-Har du minner om torv?

-Hva tror du det brukes til?

-Har du noen gang drømt om torv?

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

22

• morsan

9

• Platina

5

• uglemor

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her omkring legger vi oss under torva når vi dør :). Det var det jeg først kom på :-).

Ellers ser jeg mye av dette hver dag, bor i skogen. (ikke rart når du ser på nicket ;)

Torv brukes på tak, til brensel, til å tette tømmerhus med.

Skrevet

Her omkring legger vi oss under torva når vi dør :). Det var det jeg først kom på :-).

Ellers ser jeg mye av dette hver dag, bor i skogen. (ikke rart når du ser på nicket ;)

Ja, du blir i alle fall godt bevart hvis du legger deg under torva;-)

Ellers, veldig bra, uglemor.

Skrevet

Torv er et tidligere brukt nick på dol;-) Vet ikke om hun nå har nytt nick, eller om hun har forlatt stedet.

Men jeg antar hun lever i beste velgående og ikke befinner seg under torva.

Ellers så jeg vel torvtak da jeg var oppover i dalom for et par uker siden, uten at jeg har noen spesielle minner knyttet til det. Men torvtak er pent dersom det passer med bygningen og omgivelsene rundt. Vårt hus hadde sett rart ut med torv på.

Skrevet

Torv gir umiddelbar assosiasjon til sovesveisen min om morraen. Tettvokst, stivt og sammenfiltret.

Men sånn vanlig torv forbinder jeg først og framst med de seine moltemyrene som jeg vasser i i helgene for tida.

Skrevet

Torvtak, tenker jeg da. Har nettopp vært med og tatt opp torv til et slikt. Men nei, jeg drømmer ikke om torv. :)

Torv er jo rett og slett den øverste delen av jorda inkludert dens vekster - gress, lyng, blomster med rotsystem og jord.

Gjest majas mamma
Skrevet

har ikke torv også vært brukt som brensel?

Skrevet

Torv er et tidligere brukt nick på dol;-) Vet ikke om hun nå har nytt nick, eller om hun har forlatt stedet.

Men jeg antar hun lever i beste velgående og ikke befinner seg under torva.

Ellers så jeg vel torvtak da jeg var oppover i dalom for et par uker siden, uten at jeg har noen spesielle minner knyttet til det. Men torvtak er pent dersom det passer med bygningen og omgivelsene rundt. Vårt hus hadde sett rart ut med torv på.

Du drar inn det estetiske aspektet: 30 poeng.

Ekstrapoeng for kreativitet når det gjaldt nickhistorien: 10 poeng.

Tilsammen: 40 poeng.

Skrevet

Torv gir umiddelbar assosiasjon til sovesveisen min om morraen. Tettvokst, stivt og sammenfiltret.

Men sånn vanlig torv forbinder jeg først og framst med de seine moltemyrene som jeg vasser i i helgene for tida.

Moltemyr. Bra!: 20 poeng

Kreativitet i svaret: 15 poeng.

Totalt 35 poeng. Du ligger like etter morsan.

Skrevet

Torvtak, tenker jeg da. Har nettopp vært med og tatt opp torv til et slikt. Men nei, jeg drømmer ikke om torv. :)

Torv er jo rett og slett den øverste delen av jorda inkludert dens vekster - gress, lyng, blomster med rotsystem og jord.

Torvtak: 15 poeng

Du drømmer ikke om torv: -5 poeng.

Du sier noe om hva torv faktisk er: 20 poeng

Totalt har du da, øh, 30 poeng. Det er bra!

Skrevet

har ikke torv også vært brukt som brensel?

Det er sant.

Viktig historisk opplysning: 20 poeng.

(Hvis du har drømt om torv får du en drømmebonus på 50 poeng).

Skrevet

Glemte å gi deg poeng.

Du får totalt 40 poeng, og ligger nå i ledelsen i denne spennende tråden om torv.

Skrevet

Du drar inn det estetiske aspektet: 30 poeng.

Ekstrapoeng for kreativitet når det gjaldt nickhistorien: 10 poeng.

Tilsammen: 40 poeng.

Kom forresten på en torvdrøm jeg hadde som barn, og som av en eller annen merkeelig grunn har festet seg i minnet:

I drømmen gikk en nabojente og jeg en sommerkveld ned til en campingplass i nabolaget. I drømmen var plassen øde og forlatt, og vi begynte å rive opp torva med hendene - små stykker på sånn cirka A5 til A4-størrelse. Vi la torvstykkene i en stor haug.

Da det grydde av dag, innså vi at vi måtte legge torva på plass igjen, og dette skulle man tro ville vært litt av et puslespill, men kjapt og effektivt la vi alle torvbitene tilbake akkurat der vi hadde revet dem opp.

vi ble ferdige akkurat i tide før dagen startet og folk begynte å farte forbi. Selv dro vi hjem for å sove.

Skrevet

Kom forresten på en torvdrøm jeg hadde som barn, og som av en eller annen merkeelig grunn har festet seg i minnet:

I drømmen gikk en nabojente og jeg en sommerkveld ned til en campingplass i nabolaget. I drømmen var plassen øde og forlatt, og vi begynte å rive opp torva med hendene - små stykker på sånn cirka A5 til A4-størrelse. Vi la torvstykkene i en stor haug.

Da det grydde av dag, innså vi at vi måtte legge torva på plass igjen, og dette skulle man tro ville vært litt av et puslespill, men kjapt og effektivt la vi alle torvbitene tilbake akkurat der vi hadde revet dem opp.

vi ble ferdige akkurat i tide før dagen startet og folk begynte å farte forbi. Selv dro vi hjem for å sove.

Wow, morsan!

Nå tror jeg ikke noen av oss andre bidragsytere trenger å vri hjernene mer. For her hanker du inn drømmebonusen. Vi får bare rive oss i torva, før vi kryper under torva for å drømme om torv for godt. Torvelige greier!

Skrevet

Wow, morsan!

Nå tror jeg ikke noen av oss andre bidragsytere trenger å vri hjernene mer. For her hanker du inn drømmebonusen. Vi får bare rive oss i torva, før vi kryper under torva for å drømme om torv for godt. Torvelige greier!

*knegg*

Gjest kattepusekatt
Skrevet

Torvtak: 15 poeng

Du drømmer ikke om torv: -5 poeng.

Du sier noe om hva torv faktisk er: 20 poeng

Totalt har du da, øh, 30 poeng. Det er bra!

Ey, hvorfor fikk hun 15 poeng for torvtak når jeg som sa det først bare fikk 10? Snurt nå, altså... ;-)

Skrevet

Ey, hvorfor fikk hun 15 poeng for torvtak når jeg som sa det først bare fikk 10? Snurt nå, altså... ;-)

Sikkert fordi Platina har vært med og tatt opp torv til taket også. Ekstra uttelling .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...