Gå til innhold

Hva er ditt forhold til torv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke huske jeg noen gang har drømt om torv, om det var du spurte om. Men hvordan skulle jeg uansett noen gang huske detfra en drøm - om jeg ikke vet hva torv er?

Men kjenner jo til torvtak - og det ser jeg jo ikke så sjelden, senest da jeg var på fjellet forrige helg, antakelig.

Ok.Torv er torvmoser.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

22

• morsan

9

• Platina

5

• uglemor

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Wow!! Jeg visste ikke at det var en konkurranse med poeng og greier. Ganske fornøyd nå ja. ;D

Men jeg må bare spørre - _Bør_ man drømme om torv? Vil ikke det heller være et dårlig tegn?

Jeg syns man bør ha hatt i allfall en drøm om torv, ja.

Skrevet

Her tror jeg du er inne på en viktig problemstilling.

Et annet spørsmål er: Bør man sitte på et nettforum og diskutere torv en onsdagskveld, og være spent på hvem som får mest poeng og hvorfor vi får disse poengene?

Wow, et metaspørsmål i tråden, bra jobba;-)

Skrevet

Wow, et metaspørsmål i tråden, bra jobba;-)

Uten metatekstuelle elementer, ingen utvikling av selvet i forhold til denne dyptgripende torvmetaforen

Skrevet

Uten metatekstuelle elementer, ingen utvikling av selvet i forhold til denne dyptgripende torvmetaforen

Oj, oj, oj, jeg slår fast at du trenger ikke metakognitiv terapi. Dette har du inne i systemet.

;-)

Skrevet

Jeg syns man bør ha hatt i allfall en drøm om torv, ja.

Nå synes jeg det er på tide at du forteller oss om din torvdrøm! For jeg regner med at du har hatt minst én?

Skrevet

Oj, oj, oj, jeg slår fast at du trenger ikke metakognitiv terapi. Dette har du inne i systemet.

;-)

Om ikke denne uka går faderlig fort forbi, så er jeg i hvert fall klar for metamorfose! Om enn ikke til torv.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har ikke orket å lese den lange tråden, så jeg vet ikke om du har fått det svaret du er ute etter.

Klart jeg vet hva torv er, gjør ikke alle det?

Et av mine minner om torv er at min bestefar tok meg med og viste meg hvor de hentet ut torv fra torvmyrer da han var barn. Torvløene der de tørket dem stod enda, om enn noe forfalne.

Hva torv brukes til? Brensel eller taktekke. Mer er det vel ikke?

Jeg tror ikke jeg har drømt om torv, nei.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har ikke orket å lese den lange tråden, så jeg vet ikke om du har fått det svaret du er ute etter.

Klart jeg vet hva torv er, gjør ikke alle det?

Et av mine minner om torv er at min bestefar tok meg med og viste meg hvor de hentet ut torv fra torvmyrer da han var barn. Torvløene der de tørket dem stod enda, om enn noe forfalne.

Hva torv brukes til? Brensel eller taktekke. Mer er det vel ikke?

Jeg tror ikke jeg har drømt om torv, nei.

*imponert*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

*imponert*

Får håpe cathlin også lar seg imponere ;)

Skrevet

Jeg så torv sist i dag da jeg var ute på sykkeltur i marka!

Har masse minner om torv. Det siste fra i sommer da vi la torvtak på hytta. Selvfølgelig kom de varmeste dagenen i sommer rett etterpå, så da ble det vanning av torvtaket et par ganger for dag. Det så rimelig pjuskt ut en stund. Men nå er det det fineste taket i hele hytteområdet:-) Da fant vi ut at noe av det viktigste med torvtak er at jorda er fet og leiraktig:) da holder den godt på fuktigheten lell om det er varmt!

Da tror jeg at jeg faktisk drømte om tørr og stakkarslig torvtak som ikke overlevde sola.

Skrevet

-Når så du torv sist?

Da jeg var ute i skogen for noen dager dien og gikk forbi noen myrer

-Har du minner om torv?

Ja, vi reparerte torvtaket på stølen i sommer

-Hva tror du det brukes til?

Å tekke tak. Tungt arbeid, både å skjære den til og å få lagt den opp på taket. Men det blir knallfint :-) Viktig å finne rette myra, og rette plassen i myra å skjære den ut.

Kan også brukes i jordblandinger. Er lite næringsrik.

-Har du noen gang drømt om torv?

Nei.

Skrevet

Om ikke denne uka går faderlig fort forbi, så er jeg i hvert fall klar for metamorfose! Om enn ikke til torv.

Hm. Hva er det som skjer etter denne uka? At det blir september. En fin måned egentlig.

Skrevet

Får håpe cathlin også lar seg imponere ;)

*imponert*

Skrevet

Torv skal vi ha på taket på hytta og ser torv på takene på hyttene rundt vår hver gang vi er der. :o) Torv er pent.

Skrevet

Torv skal vi ha på taket på hytta og ser torv på takene på hyttene rundt vår hver gang vi er der. :o) Torv er pent.

M-m.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...