Gjest Flosshatten Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Er det mulig? Er redd det ikke er. 0 Siter
Gjest jutle Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Hm, ta en prat med presten? Tror kanskje det blir litt vanskelig ja. 0 Siter
Gjest Flosshatten Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Hm, ta en prat med presten? Tror kanskje det blir litt vanskelig ja. Urk urk, vil ikke ha en kristelig begravelse! 0 Siter
Gjest jutle Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Urk urk, vil ikke ha en kristelig begravelse! Neivel, men du skal vel begraves på kirkegården? Kan du snakke med noen annen da? 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Regner med at du ikke klarer å "se" hvem som kommer eller ikke kommer i begravelsen din uansett, så dette hadde jeg ikke giddet å bekymre meg for. Når det gjelder ønsket ditt om at du ikke vil ha en kristen begravelse, så har du nok større mulighet til å påvirke. Da må du jo på forhånd avtale med familien din eller andre om hvordan det skal foregå. Familien/venner vil jo respektere det, og prøve å få det til etter ditt ønske. 0 Siter
Gjest Gud hus er åpent for alle Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Tror ikke du kan nekte noen å komme inn i kirka, nei.. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Begravelser er for de etterlatte, ikke for den døde. Hvis du skal nekte noen å komme, så vil du nok måtte påføre noen etterlatte belastningen med å avvise vedkommende. Med mindre du planlegger alt i privat lokale og ansetter vaktselskap... 0 Siter
morsan Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Jeg antar du her bør satse på at dine pårørende arrangerer begravelsen på en slik måte at den eller de du ikke ønsker skal komme ikke får vite om det. Det står jo stadig vekk dødsannonser med teksten "begravelsen har funnet sted i stillhet (etter avdødes ønske)" Men du kan ikke forplikte dine pårørende til å avholde begravelsen på den måten du ønsker, da begravelsen strengt tatt er for de pårørende. Men du kan komme med dine ønsker. Jeg vil tro at i de fleste tilfeller vil de pårørende prøve å etterkomme avdødes ønsker. Min far hadde f eks spesifikt bestemt hvilke salmer han ville vi skulle synge, og det tok vi selvsagt hensyn til. 0 Siter
Gjest Flosshatten Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Neivel, men du skal vel begraves på kirkegården? Kan du snakke med noen annen da? Jeg ønsker å bli strødd på havet. Er vel ingen andre enn mine nærmeste pårørende som kan gjøre det nei. De jeg ikke ønsker å ha noe med å gjøre med. 0 Siter
Gjest Flosshatten Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Begravelser er for de etterlatte, ikke for den døde. Hvis du skal nekte noen å komme, så vil du nok måtte påføre noen etterlatte belastningen med å avvise vedkommende. Med mindre du planlegger alt i privat lokale og ansetter vaktselskap... Et vaktselskap passer ikke helt inn i en begravelse... 0 Siter
Gjest Flosshatten Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Tror ikke du kan nekte noen å komme inn i kirka, nei.. Sant, kan ikke gjøre fra eller til når jeg sover. 0 Siter
Gjest Flosshatten Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Regner med at du ikke klarer å "se" hvem som kommer eller ikke kommer i begravelsen din uansett, så dette hadde jeg ikke giddet å bekymre meg for. Når det gjelder ønsket ditt om at du ikke vil ha en kristen begravelse, så har du nok større mulighet til å påvirke. Da må du jo på forhånd avtale med familien din eller andre om hvordan det skal foregå. Familien/venner vil jo respektere det, og prøve å få det til etter ditt ønske. Er nok bare de nærmeste som kan gjøre det jeg ønsker ja. Kanskje de føler ansvar når jeg er død. Det håper jeg. 0 Siter
Gjest Flosshatten Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Jeg antar du her bør satse på at dine pårørende arrangerer begravelsen på en slik måte at den eller de du ikke ønsker skal komme ikke får vite om det. Det står jo stadig vekk dødsannonser med teksten "begravelsen har funnet sted i stillhet (etter avdødes ønske)" Men du kan ikke forplikte dine pårørende til å avholde begravelsen på den måten du ønsker, da begravelsen strengt tatt er for de pårørende. Men du kan komme med dine ønsker. Jeg vil tro at i de fleste tilfeller vil de pårørende prøve å etterkomme avdødes ønsker. Min far hadde f eks spesifikt bestemt hvilke salmer han ville vi skulle synge, og det tok vi selvsagt hensyn til. Takk for tilbakemeldingen. Er nok de pårørende som bestemmer desverre ja. Ikke noe å gjøre med det. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Et vaktselskap passer ikke helt inn i en begravelse... Sant nok. Men om det var noen jeg absolutt ikke ville hatt i min begravelse, og det var fare for at vedkommende kunne dukke opp, da tror jeg at jeg ville satt av penger og avtalt med vaktselskap om jeg visste at døden var nært forestående. Det blir feil å belaste de pårørende med slikt. Tenker jeg. Fordi jeg har tenkt over samme sak. 0 Siter
Gjest Flosshatten Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Sant nok. Men om det var noen jeg absolutt ikke ville hatt i min begravelse, og det var fare for at vedkommende kunne dukke opp, da tror jeg at jeg ville satt av penger og avtalt med vaktselskap om jeg visste at døden var nært forestående. Det blir feil å belaste de pårørende med slikt. Tenker jeg. Fordi jeg har tenkt over samme sak. Forstår, men når man er død hater man ikke mer. Det som er bra med å dø. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Forstår, men når man er død hater man ikke mer. Det som er bra med å dø. Det triste med hat er at det rammer ikke den man hater, det bare reduserer egen livskvalitet 0 Siter
morsan Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Det triste med hat er at det rammer ikke den man hater, det bare reduserer egen livskvalitet vel talt! 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Det triste med hat er at det rammer ikke den man hater, det bare reduserer egen livskvalitet Bra sagt.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.