Platina Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Hvordan får man til skikkelige slike? I alle oppskrifter står det jo bare at man skal bake potetene på en seng av grovt salt, men da blir de jo ikke tørre og sprøe og hvite av salt utenpå slik de skal være. Mine blir iallefall ikke det. De blir bare vanlig bakte. Noen som har tips? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Mer salt. Potetene skal dekkes halvveis til. Og så bruker jeg alltid sånne små, gode poteter. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Som flyfly sier: Du skal dekke potetene med salt. Kanskje ha de litt fuktige, el pensle med litt olje for å få salt i skallet? Det er forresten veldig godt å bake løk på samme måte. Særlig sånne små hvitløk som ser ut som vanlig gulløk, ikke sånn i båter. Morsomt tilbehør til det meste. 0 Siter
Platina Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 Mer salt. Potetene skal dekkes halvveis til. Og så bruker jeg alltid sånne små, gode poteter. Ja, men jeg gjorde jo det. Og snudde dem halvveis til og med. Franske gourmetpoteter. Mmmm... De ble gode allikevel. 0 Siter
Platina Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 Som flyfly sier: Du skal dekke potetene med salt. Kanskje ha de litt fuktige, el pensle med litt olje for å få salt i skallet? Det er forresten veldig godt å bake løk på samme måte. Særlig sånne små hvitløk som ser ut som vanlig gulløk, ikke sånn i båter. Morsomt tilbehør til det meste. Litt olje kanskje ja. Det kan jeg prøve. Takk for tips om løk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.