Gå til innhold

Saltbakte poteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man til skikkelige slike? I alle oppskrifter står det jo bare at man skal bake potetene på en seng av grovt salt, men da blir de jo ikke tørre og sprøe og hvite av salt utenpå slik de skal være. Mine blir iallefall ikke det. De blir bare vanlig bakte.

Noen som har tips?

Skrevet

Mer salt. :) Potetene skal dekkes halvveis til. Og så bruker jeg alltid sånne små, gode poteter.

Skrevet

Som flyfly sier: Du skal dekke potetene med salt. Kanskje ha de litt fuktige, el pensle med litt olje for å få salt i skallet?

Det er forresten veldig godt å bake løk på samme måte. Særlig sånne små hvitløk som ser ut som vanlig gulløk, ikke sånn i båter. Morsomt tilbehør til det meste.

Skrevet

Mer salt. :) Potetene skal dekkes halvveis til. Og så bruker jeg alltid sånne små, gode poteter.

Ja, men jeg gjorde jo det. Og snudde dem halvveis til og med. Franske gourmetpoteter. Mmmm... De ble gode allikevel. :)

Skrevet

Som flyfly sier: Du skal dekke potetene med salt. Kanskje ha de litt fuktige, el pensle med litt olje for å få salt i skallet?

Det er forresten veldig godt å bake løk på samme måte. Særlig sånne små hvitløk som ser ut som vanlig gulløk, ikke sånn i båter. Morsomt tilbehør til det meste.

Litt olje kanskje ja. Det kan jeg prøve.

Takk for tips om løk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...