Gå til innhold

Telefonterror fra psykiatrisk pasient

Anbefalte innlegg

Gjest irriterendes

Etter utallige telefoner med ubehagelig tullprat har jeg funnet ut at vedkommende som står bak alle oppringingene må være en pasient som er innlagt på samme avdeling som min bror. En avdeling hvor alle er tvangsinnlagt. Kan jeg be avdelingen om å ta fra vedkommende telefonen? Etter å ha googlet navnet bak telefonnummeret fant jeg et innlegg der personen lovte at han skulle sage i stykker en fotballrampe straks han slapp ut av psykiatrisk.

Jeg blir ikke redd, men jeg vet at broren min er på den strengeste avdelingen i fylket. Det vil si sammen med folk som er dømt til forvaring.... sukk.

Har nå lagret nummeret slik at jeg kjenner det igjen ved neste anrop. Da kan jeg enten fortelle at jeg vet hvem "du er" og kjefte... eller la være å ta den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333777-telefonterror-fra-psykiatrisk-pasient/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver:

Kan jeg be avdelingen om å ta fra vedkommende telefonen?

Du kan ringe avdelingen og gi beskjed om at vedkommende ringer mye til deg, og at du ikke ønsker dette, men det skal endel til for at en avd tar i fra en pasient sin egen tlf. Uansett er det greit for avdelingen/behandlingen å vite om når en pasient har noe som kan oppfattes som ukritisk adferd.

Om han/hun ringer igjen er det nok lureste å bare ikke ta tlf når han/hun ringer.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du skriver:

Kan jeg be avdelingen om å ta fra vedkommende telefonen?

Du kan ringe avdelingen og gi beskjed om at vedkommende ringer mye til deg, og at du ikke ønsker dette, men det skal endel til for at en avd tar i fra en pasient sin egen tlf. Uansett er det greit for avdelingen/behandlingen å vite om når en pasient har noe som kan oppfattes som ukritisk adferd.

Om han/hun ringer igjen er det nok lureste å bare ikke ta tlf når han/hun ringer.

Om en får indikasjoner på at en tvangsinnlagt pasienet trakasserer andre på telefon, skal det ikke mye til for å inndra telefonen og begrense telefonbruken.

Gjest irriterende

1. Du bør si fra til avdleingen om denne adferden.

2. Jeg anbefaler på det sterkeste at du ikke tar telefonen. For disse er ingen respons det verste de kan tenke seg.

Jeg forstår at vedkommende er psykiatrisk pasient ut ifra innlegge på nettett, men vet ikke om han er på samme avdelingen som min bror. Har selv vært innlagt for tre år siden, men kjenner ikke navnet og hører at det er en voksen mann som ikke er god i hodet.

Har lagret nummeret nå under terror, så da vil jeg ikke ta telefonen lengre. Samtidig er personen registrert med 7-8 ulike nummer...

Men om broren min kan bekrefte at det er noen på denne avdelingen hans med dette navnet, kan jeg iallefall få sagt fra.

Om en får indikasjoner på at en tvangsinnlagt pasienet trakasserer andre på telefon, skal det ikke mye til for å inndra telefonen og begrense telefonbruken.

Da er det nok forskjellig praksis i fra sted til sted. Akuttavd der jeg jobber skal det endel til før tlf blir inndratt. Men igjen, dette vil variere i fra situasjon til situasjon. Så ta kontakt med avd å hør hva de sier! :0)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...