Gå til innhold

Cipralex, sliter med bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Familiemann 27

Hei Jeg har gått på cipramil i en 7-8 år og hatt god effekt av dette, medisinen har hjulpet meg til å ha et normalt liv med, kone, barn og en jobb. Da jeg giftet meg i sommer bestemte jeg meg for å prøve å slutte på medisinene for å "smake" litt på livet igjen. Det skulle jeg aldri ha gjort. Avvenningen gikk over en 3 mnd periode og første måned gikk fint, men så begynte jeg å bli deprimert igjen. I redsel for å falle tilbake til mine gamle plager begynte jeg på 20mg cipramil igjen forrige onsdag uten først å konsultere min lege. Plagene jeg hadde ble forsterket 10x og jeg fikk tilbake gammel angst og enda dypere depresjon, plages også med voldsom lammende kvalme. Jeg var hos legen på mandag og fikk sykemleding ut uka, han skrev også ut resept på 10mg Cipralex som han mente skulle virke bedre og gi meg mindre bivirkninger enn cipramil, så de har jeg tatt siden mandag. Nå føler jeg meg enda verre, jeg er på gråten hele tiden, orker knapt å være alene og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har time hos min psykolog 25 sept, men det virker lenge til. Burde jeg snakke med min lege om å gå tilbake til cipramil igjen da denne har virket for meg før, eller bør jeg ta tiden til hjelp da jeg symptomene med disse medisinene ikke avtar før i uke 2-3? En siste ting, det at jeg begynte på cipralex en uke etter at jeg startet på cipramil, betyr det at jeg " nullstillte" effekten og må da belage meg på ytterliger 2 uker med Cipralex sine bivirkninger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333803-cipralex-sliter-med-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del er det er stor forskjell på cipramil og cipralex.

Cipramil tålte jeg bra, ble mye bedre.

På cipralex fikk jeg så nedtur og fyiske smerter at jeg måtte slutte på dagen.

Legene er veldig glad i å skrive ut cipralex, ikke spør meg hvorfor. Men jeg stoler mer på cipramil.

Gjest Familiemann 27

For min del er det er stor forskjell på cipramil og cipralex.

Cipramil tålte jeg bra, ble mye bedre.

På cipralex fikk jeg så nedtur og fyiske smerter at jeg måtte slutte på dagen.

Legene er veldig glad i å skrive ut cipralex, ikke spør meg hvorfor. Men jeg stoler mer på cipramil.

Ok, jeg regner med opplevelsen med disse medisinene er veldig individuelt. Jeg får prøve meg på Cipralex til neste uke, og så ta en prat med legen min dersom det ikke blir bedre.

Når du bytta tilbake til Cipramil, gikk du rett tilbake eller måtte du avvenne med Cipralex først?

Ok, jeg regner med opplevelsen med disse medisinene er veldig individuelt. Jeg får prøve meg på Cipralex til neste uke, og så ta en prat med legen min dersom det ikke blir bedre.

Når du bytta tilbake til Cipramil, gikk du rett tilbake eller måtte du avvenne med Cipralex først?

Jeg begynte jo på cipralex og gikk på den i en uke eller noe, bråslutta og begynte nærmest med en gang på cipramil.

Husker ikke at jeg hadde noe pause der. Merka uansett stor forskjell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...