Gå til innhold

Hva hadde du savnet mest

Anbefalte innlegg

Skrevet

…hvis du ble pensjonist i morgen, fikk halve lønnen å leve av. Hva slags «dagligdags luksus» hadde du savnet mest??

Skrevet

Koslige middager ute med familien, ikke kunne kjøpe klær poden og jeg trenger uten å snu på krona.

Gjest Ingenting! :-)
Skrevet

Ingenting, faktisk, for jeg har allerede prøvd den halvering av lønna, og det gikk utrolig fint!

Måtte ta et lite oppgjør med meg selv, og bestemme meg for at jeg faktisk ikke trenger klær så ofte, ble mye mer bevisst på hvor jeg handlet mat osv., men hverdagen er veldig lik slik den var. Er nok ikke noe luksusdyr i utgangspunktet, og det er jeg svært takknemlig for når situasjonen er som den er.

Skrevet

Nå går det fint lite til luksusting her i gården... :o) En halvering av lønna ville ført til en real omveltning av bosted og diverse, men det hadde jo gått det og.

Skrevet

De fleste pensjonister jeg kjenner har arbeidet lange liv og opptjent full pensjon. De sitter med nedbetalte hus, biler, hytter osv. Pensjonen er riktignok halvparten av hva de tjente før, men de tenker mye mer langsiktig og økonomisk på det de foretar seg. Og pensjonen bare vokser på kontoen.

Mine foreldre har hatt høyst ordinære jobber, og da begge var i full jobb hadde de ikke overskudd til å støtte oss så mye økonomisk i fhd til studiene. Nå, derimot, når de er pensjonister, drypper det stadig små donasjoner inn på kontoen til oss "ungenes" store glede.

Så personlig ser jeg ikke det store problemet hvis jeg skulle bli alderspensjonist. Uførepermisjon fra i morgen av, derimot, det hadde nok blitt litt av ei omstilling, ja! Og jeg hadde definitivt savnet reisingen mest av luksusen jeg tillater meg. Men den bør jeg uansett kutte ned på av miljømessige hensyn.

Skrevet

Ferier.

Dessuten å kunne kjøpe det junior trenger, uten å tenke på at det går utover matbudsjettet eller andre helt nødvendige ting.

Gjest majas mamma
Skrevet

For meg er det greit å kunne kjøpe det jeg har lyst til ( innen rimelighetens grenser, slevfølgelig) Jeg ville savne det hvis jeg faktisk måtte stoppe opp og tenke etter om dette faktisk var noe jeg kunne ta meg råd til. Eller er det ingen spesielle ting jeg kommer på her og nå som jeg ville savne sånn veldig.

Gjest orker ikke tenke på det
Skrevet

Samværet med min mann. Han hadde garantert tatt på seg flere jobber stakkars.

Gjest Elextra
Skrevet

Dyre ferier og spising ute.

Ville selvfølgelig også redusere klesbudsjett og annet sterkt, men det ville jeg savne mindre.

Skrevet

Ingenting. Jeg ville solgt huset og stukket av fra Norge fortere enn du kan si "kald øl og solskinn".

Skrevet

Halve lønna?

Da hadde jeg savnet mat og hus ^^

Vi kjøper ikke klær utenfor bursdager og slikt en gang, så det hadde vel også forsvunnet :P

Gjest Ikke rik i dag eller
Skrevet

Ingen ting egentlig.

Er sjelden ute å spiser eller på byen. Klær kjøper jeg mest til barna.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hvis vi begge hadde fått halvert vår lønn, hadde vi solgt unna hus og diverse og kjøpt et rimeligere hus ute på landet et sted.

Det er bare en omstillingsprosess og jeg tror ikke jeg ville savnet så mye. Ferier kanskje.

Skrevet

å kunne kjøpe det man har lyst på uansett når :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...