morsan Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Vel ,jeg syns jeg har prøvd å fremheve fakta i denne tråden der hvor flere av dere har kommet med egne tolkninger av hva som har skjedd. Fakta er nemlig at vi ikke _vet_! Det er i aller høyeste grad din egen tolkning som ligger til grunn for at du mener at det sier seg selv at bildet beviser at de ikke kan ha gjort det, fordi 'ingen er så syke at de gjør slikt'. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 ''Synes bare det er synd at de sannsynligvis _ikke_ får en rettferdig rettssak..'' Ja, det er fantastisk mye å utsette på rettsforhandlingene der nede... Ja, det er vanvittige greier. Men gutta som sitter tiltalt gjør det ikke mindre vanvittig ved å holde stilt og ikke si noe. Ikke noe til sitt eget forsvar en gang. Så hele skuespillet forsterkes av deres holdninger. Om de nå er uskyldige, så hadde det ikke gjort noe som helst om de forsøkte å fortelle sin side av saken. Når de tier, så er det kun med på å bekrefte skylden deres. Ekkelt på Norges vegne også, siden de settes i forbindelse med spionasje på vegne av nasjonen. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Ja, det er vanvittige greier. Men gutta som sitter tiltalt gjør det ikke mindre vanvittig ved å holde stilt og ikke si noe. Ikke noe til sitt eget forsvar en gang. Så hele skuespillet forsterkes av deres holdninger. Om de nå er uskyldige, så hadde det ikke gjort noe som helst om de forsøkte å fortelle sin side av saken. Når de tier, så er det kun med på å bekrefte skylden deres. Ekkelt på Norges vegne også, siden de settes i forbindelse med spionasje på vegne av nasjonen. ''Når de tier, så er det kun med på å bekrefte skylden deres'' Hvilken skyld? Det kan jo hende de tier fordi de føler at uansett hva de sier, så vil de ikke bli hørt..... 0 Siter
morsan Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Ja, det er vanvittige greier. Men gutta som sitter tiltalt gjør det ikke mindre vanvittig ved å holde stilt og ikke si noe. Ikke noe til sitt eget forsvar en gang. Så hele skuespillet forsterkes av deres holdninger. Om de nå er uskyldige, så hadde det ikke gjort noe som helst om de forsøkte å fortelle sin side av saken. Når de tier, så er det kun med på å bekrefte skylden deres. Ekkelt på Norges vegne også, siden de settes i forbindelse med spionasje på vegne av nasjonen. ''Ekkelt på Norges vegne også, siden de settes i forbindelse med spionasje på vegne av nasjonen.'' Ja, det virker temmelig håpløst alt de har klart å "hoste opp". Jeg skjønner jo at kongolesiske etterforskere _til å begynne med_ antar at de to på gjerningsøyeblikket tilhørte militæret i Norge, ettersom de fortsatt var i besittelse av ID-kort derfra. Men det er temmelig spesielt å fortsette å hevde dette etter at saken har vært etterforsket i månedsvis. Men de stoler tydeligvis ikke på opplysningene om at de ikke var norske militære lenger - det stemmer jo ikke overens med spionasjeteorien deres... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 ''Hvordan synes du bildet ser ut, da?'' Jeg syns det ser ut som en smilende mann som vasker blod fra et bilsete. Hvorvidt det er menneskeblod, apeblod eller geiteblod er jeg desverre ikke i stand til å se. Dette er noe man selvsagt kan finne ut av, men man kan ikke se det på bildet. Sinnsstemningen eller tankene til Moland ser jeg nok heller ikke. Dette fordi jeg ikke kjenner ham sånn at jeg kan vite hvordan han er eller tenker. Syns man skal være forsiktig med hva man tolker ut av ting. Det er fort gjort at fakta forsvinner i egne følelser i forhold til det man ser. De har jo _selv_ forklart at det er blodet til den drepte sjåføren. Å ta et slikt bilde (og ta vare på det) synes jeg vitner om at de er anderledes skrudd sammen enn de fleste andre... (I tillegg til veldig lite smarte...) Resten av bildet synes jeg ser mer ut som et typisk turist/trofé-bilde : til minne om noe kult/vakkert/spennende som hendte på turen... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Jeg syns hele historien høres ut som en eventyrfortelling. Alt det tåpelige aktor har ramset opp.. Og hva i all verden skulle de gjort med en Okapi? Lol..Nei, det her er for å tjene penger mener jeg.. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Jeg syns hele historien høres ut som en eventyrfortelling. Alt det tåpelige aktor har ramset opp.. Og hva i all verden skulle de gjort med en Okapi? Lol..Nei, det her er for å tjene penger mener jeg.. ...sånn for å spore litt av - hadde du hørt om dette dyret før? Det hadde ikke jeg - og det så jo ut som et fantasidyr! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 ...sånn for å spore litt av - hadde du hørt om dette dyret før? Det hadde ikke jeg - og det så jo ut som et fantasidyr! Har aldri hørt om det, og kan ikke skjønne hva de skulle med et ;p Ser ut som blanding av sebra og giraff. Haha 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 ...sånn for å spore litt av - hadde du hørt om dette dyret før? Det hadde ikke jeg - og det så jo ut som et fantasidyr! Det passer jo til resten av anklagen, det meste er fri fantasi. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Har aldri hørt om det, og kan ikke skjønne hva de skulle med et ;p Ser ut som blanding av sebra og giraff. Haha Det måtte nok vært et bestillingstyveri, bestilt av en gal, rik sjeik som absolutt ville ha et sjeldent dyr Sånn litt á la onkel Skrue og de historiene der... Næh,- det høres absolutt enklere ut å smugle diamanter f.eks. - dyret var jo ganske stort... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Det passer jo til resten av anklagen, det meste er fri fantasi. Skriver under den.. 0 Siter
Gjest Frp ja takk, jeg tror nok det Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 ''Ekkelt på Norges vegne også, siden de settes i forbindelse med spionasje på vegne av nasjonen.'' Ja, det virker temmelig håpløst alt de har klart å "hoste opp". Jeg skjønner jo at kongolesiske etterforskere _til å begynne med_ antar at de to på gjerningsøyeblikket tilhørte militæret i Norge, ettersom de fortsatt var i besittelse av ID-kort derfra. Men det er temmelig spesielt å fortsette å hevde dette etter at saken har vært etterforsket i månedsvis. Men de stoler tydeligvis ikke på opplysningene om at de ikke var norske militære lenger - det stemmer jo ikke overens med spionasjeteorien deres... Ja, la kongobongo overta landet vårt, så rettsikkerheten vår bli ivaretatt. Dette vil bli resultatat av ukontrollert innvandring. Æ E SKRÆMT . 0 Siter
morsan Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Ja, la kongobongo overta landet vårt, så rettsikkerheten vår bli ivaretatt. Dette vil bli resultatat av ukontrollert innvandring. Æ E SKRÆMT . Dagens mest usaklige der vi diskuterer noe som skjer i et annet land og ikke her på bjerget! 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 ''Når de tier, så er det kun med på å bekrefte skylden deres'' Hvilken skyld? Det kan jo hende de tier fordi de føler at uansett hva de sier, så vil de ikke bli hørt..... Ok, for kjapp formulering: Det er med på å bekrefte aktors påstand om skyld. 0 Siter
black wealch Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Det er svært lite om bakgrunnen til disse folkene som har kommet fram, og også hva de egentlig gjorde i Kongo. Dessuten er dette neppe overlagt drap der man har planlagt dette nøye og tenkt gjennom konsekvensene av det. det finnes mange eksempler også her til lands på at folk har blitt skutt (eller knivstukket eller hva som helst) for "ingenting". Hva med den trippeldrapssiktede i Tromsø? Eller hva med de to 15-16-åringene i Sverige som trolig konspirerte om drap pga et kyss? Jeg er enig i at motivet er vanskelig å se, men det er også fordi vi vet alt for lite om bakgrunnen forøvrig. Men hvorfor tror vi så lettere på hvite mann i Afrikas jungel når de sier de ikke gjorde det enn på vitnene? Hvorfor tar vi det for gitt at de vitnene enten selv drepte sjåføren og prøver å skylde på nordmennene, eller det var et overfall av ukjente som nordmennene sa, men de to kongoleserne kukelurer om at de må samkjøre sine forklaringer slik at de kanksje kan få erstatning? Jeg tror de ser litt anderledes på ting enn hva vi gjør. Både mht å snakke sant, og fremstille de utrolige påstandene som vi jo ser i denne rettsaken. Tror dessverre de har en lavere terskel for drap også.. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Ja, la kongobongo overta landet vårt, så rettsikkerheten vår bli ivaretatt. Dette vil bli resultatat av ukontrollert innvandring. Æ E SKRÆMT . Hvor lavmålt går det an å bli? Du vil vel også gjerne flytte ut alle utlendinger til Afrika, som en gluping fra frp foreslo:(( 0 Siter
Gjest Frp ja takk, jeg tror nok det Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Hvor lavmålt går det an å bli? Du vil vel også gjerne flytte ut alle utlendinger til Afrika, som en gluping fra frp foreslo:(( Ikke alle, bare de som ikke kan tilpasse seg samfunnet vårt. Og som utnytter godene og voldtar jentene.. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Ikke alle, bare de som ikke kan tilpasse seg samfunnet vårt. Og som utnytter godene og voldtar jentene.. Ja, så de kan utnytte de fattige i Afrika og voldta deres jenter, som har blitt voldtatt mange ganger allrede? Slike tølpere som deg burde selv flytte ut av landet:( God reise! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Dette er en utrolig spesiell sak, og det blir jo bare verre og verre. En rettferdig dom er vel for mye å håpe på. Disse gutta har mange beviser mot seg, og jeg lurer på hvor smart det er å ikke fortelle sin versjon. Jeg følger med hver dag, og synes de har havnet i en forferdelig situasjon. Jeg har min egen teori om denne saken, jeg har kun lest tråden ned hit, da, så det er mulig jeg er på bærtur *hehe* De er muligens vervet i en legion. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Jeg aner ikke hva de kunne tjene på å drepe ham. Men så vet jeg heller ikke hva se virkelig gjorde i kongo, hvilken forbindelse det var mellom dem og sjåføren, osv. Jeg vet heller ikke så mye om hva de gjorde der. Hvis de bare forklarte seg ville vi kanskje fått svar på endel. Vi får se på mandag, men de er visst frarådet å forklare seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.