Gå til innhold

Bestille bunad herfra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei.

Da hadde jeg droppet bunad, og valgt et annet håndsydd festplagg.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det finnes mange "kjerringer" rundtom her som syr og monterer bunader. Jeg ville heller kjøpt av en av dem. Skikkelig "heimelaga" kvalitet! :-)

Skrevet

Nei.

Da hadde jeg droppet bunad, og valgt et annet håndsydd festplagg.

Hvorfor?

Skrevet

Det finnes mange "kjerringer" rundtom her som syr og monterer bunader. Jeg ville heller kjøpt av en av dem. Skikkelig "heimelaga" kvalitet! :-)

Jeg kjenner ikke til noen:-(

Kan du tipse meg? :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Mail?

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Skikkelig heimlaga kvalitet skal det være.

Jeg regner med at du har sjekket pris hos husfliden, så har du sammeligningsgrunnlag. Det burde la seg gjøre å finne noen som kan sy den privat.

Hvorfor?

Har du noengang kjøpt ferdigsydde gardiner, feks på KID interiør? Du finner ikke 5 gardinlengder som er like lange... Og de er sydd i østen!

Skrevet

hmmm... jeg har mine tvil om dette... Noen slektninger bestilte en bunad fra noe lignende foretak, og forskjellen i farge og håndverk ble veldig merkbar på konfirmasjonsdagen, opp mot Husflidens utgave. Det var trønderbunad, da.

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt noe så dyrt som en bunad fra noen som er så elendige i fotoshop! Har du sett under fanen "Bunads bilder"??? Og er fargene på de bildene noe i nærheten av fargen på "bunadene" de leverer så hadde jeg styrt laaaaaangt unna!

Skrevet

Hvorfor?

Bl.a. fordi jeg tror faren er stor for at du ender opp med stoff, garn etc som ikke likner på originalen. Bunad i glorete skarpe farger er ikke pent.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Se på fremsiden av gårdagens Sumpen! Øverst står det om ei som nettopp er utdannet bunadmaker (eller hva det kalles..., har ikke avisen foran meg nå). Hun og moren driver E-Design, nettside under:

http://www.bunaden.no/

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt noe så dyrt som en bunad fra noen som er så elendige i fotoshop! Har du sett under fanen "Bunads bilder"??? Og er fargene på de bildene noe i nærheten av fargen på "bunadene" de leverer så hadde jeg styrt laaaaaangt unna!

Hehe, du sier noe der, ja ;)

Skrevet

Tror jeg hadde styrt langt unna.

Tror denne er mer seriøs. Men jeg er ingen ekspert.

http://www.bunadrosen.no/

Takk for link :)

Denne er jo norsk-sydd, så jeg vil tro de holder seg til "ekte" stoff osv..

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1251410473' post='4199912]

hmmm... jeg har mine tvil om dette... Noen slektninger bestilte en bunad fra noe lignende foretak, og forskjellen i farge og håndverk ble veldig merkbar på konfirmasjonsdagen, opp mot Husflidens utgave. Det var trønderbunad, da.

Jeg tror jeg skal styre unna, ja ;)

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Skikkelig heimlaga kvalitet skal det være.

Jeg regner med at du har sjekket pris hos husfliden, så har du sammeligningsgrunnlag. Det burde la seg gjøre å finne noen som kan sy den privat.

Hvorfor?

Har du noengang kjøpt ferdigsydde gardiner, feks på KID interiør? Du finner ikke 5 gardinlengder som er like lange... Og de er sydd i østen!

Godt poeng ;)

Skrevet

Se på fremsiden av gårdagens Sumpen! Øverst står det om ei som nettopp er utdannet bunadmaker (eller hva det kalles..., har ikke avisen foran meg nå). Hun og moren driver E-Design, nettside under:

http://www.bunaden.no/

Så det, ja :) Tipper det er dyrt å få sydd der? Men har nå fått navn til to bunaddamer, så jeg skal nok få ringt dem en dag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...