Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1251492586' post='4200537]

*LOL*

Nei, du må selvsagt ha disse formene for evig og alltid. ;-)

Jeg har en med "koselig" mønster, som du kan få, hehe! Jeg vil ha hvitt, sjøh.

Jeg liker veldig godt former i blankt glass. Passer uansett:-)

Skrevet

Etter 16-17 år kan du kaste eller gi bort med god samvittighet!

Gjest Elextra
Skrevet

''For lenge siden var jeg også skeptisk til å kvitte meg med ting, ''

Etter 16-17 år, og sikkert også mye før, kan man med god samvittighet bytte ut ting man ikke liker lenger. Men jeg synes dog det har en verdi i seg selv å holde på tingene iallfall en stund. Ikke minst fordi man med en slik innstilling kanskje lettere skaffer seg kvalitet.

Moren min har fått servise-dilla, og kjøper nytt nesten årlig. Men de er jo bare skikkelige "dritt-serviser" som ikke er noe å overta - selv ikke til hyttebruk:-( Lurer på om hun tar igjen det tapte fra familiens trange kår og manglende shopping i etterkrigstida;-)

Enig i det, synes ikke noe om å bytte i tide og utide bare for fornyelsens skyld.

Men husker f.eks. at jeg i sin tid hadde vanskeligheter med å bytte ut Ikea-serviset jeg kjøpte da jeg flyttet hjemmefra - det var billigste sort, men pussig god kvalitet. Tror jeg brukte det daglig 10 år, da følte jeg det hadde gjort nytten sin :).

Skrevet

Etter 16-17 år kan du kaste eller gi bort med god samvittighet!

Nå har jeg gravd frem hele settet og har innsett at det er bare noen få av delene jeg faktisk bruker. Så nå skal jeg straks ut på butikken og sjekke om de har noen søte, små skåler til meg. :o)

Skrevet

Enig i det, synes ikke noe om å bytte i tide og utide bare for fornyelsens skyld.

Men husker f.eks. at jeg i sin tid hadde vanskeligheter med å bytte ut Ikea-serviset jeg kjøpte da jeg flyttet hjemmefra - det var billigste sort, men pussig god kvalitet. Tror jeg brukte det daglig 10 år, da følte jeg det hadde gjort nytten sin :).

Ja, det er liksom ekstra vanskelig å gi slipp på "de første" tingene:-)

Skrevet

Nå har jeg gravd frem hele settet og har innsett at det er bare noen få av delene jeg faktisk bruker. Så nå skal jeg straks ut på butikken og sjekke om de har noen søte, små skåler til meg. :o)

God tur! Alltid kjekt med noe nytt. Og etter så lang tid har man virkelig lov til å være lei.

Skrevet

Jeg liker veldig godt former i blankt glass. Passer uansett:-)

Jeg har også en blank form, men synes ikke at det er pent å servere i det. Ovnsretter ser ikke alltid lekre ut gjennom glasset :-)

Jeg bruker derfor mest hvitt.

Skrevet

Ja, da kan du gi dem bort med god samvittighet :o) Du har brukt dem mye, og man MÅ unne seg noe nytt innimellom. Hehe.. Andre kan få glede av dem til en rimelig penge :o)

''Andre kan få glede av dem til en rimelig penge :o)''

Er vel neppe mange kronene å få for 16-17 år gammelt bokklubbsett;-)

candyqueen_83
Skrevet

''Andre kan få glede av dem til en rimelig penge :o)''

Er vel neppe mange kronene å få for 16-17 år gammelt bokklubbsett;-)

Vet ikke hva de selger dem for hos brukthandlere osv jeg. Jeg skrev jo rimelig, det kan være veldig veldig billig :o)

Gjest Jordgutten
Skrevet

Kjøp brukt på loppemarkeder. Der finner du mye fint.

Skrevet

Kjøp brukt på loppemarkeder. Der finner du mye fint.

Jeg har kjøpt en god del brukt jeg. :o) Men jeg ville ha nye skåler NÅ og det er ikke noe loppis her omkring i dag og jeg kommer meg ikke på bruktbutikk med det første heller. Fant noen kjempefine på en lokal liten butikk og er kjempefornøyd. :o) To av dem var på salg til halv pris også!

Skrevet

Vet ikke hva de selger dem for hos brukthandlere osv jeg. Jeg skrev jo rimelig, det kan være veldig veldig billig :o)

Joda, men tviler på at jeg hadde giddet å f eks avertere tilsalgs på finn.no, selv om f eks Fretex ville ha solgt dem for en liten skjer;-)

Men det er jo dem som betaler 35 kroner for å selge noe til 60 på finn også...;-)

Skrevet

Joda, men tviler på at jeg hadde giddet å f eks avertere tilsalgs på finn.no, selv om f eks Fretex ville ha solgt dem for en liten skjer;-)

Men det er jo dem som betaler 35 kroner for å selge noe til 60 på finn også...;-)

Å avertere dette kommer ikke på tale nei. :o) Men settet er like fint og helt tidløst egentlig.

Gjest resirk resirk resirk
Skrevet

Spørs om jeg skal samle opp litt av hvert jeg ikke har bruk for lengre og gi til en bruktbutikk jeg vet om som gjerne tar imot. :o)

Støtter din tanke om å gi det vekk til bruktbutikk eller lignende. Jeg er helt i mot å kaste brukbare ting. Noen mennesker, til og med her i landet!, blir overlykkelige over å finne billige brukbare ting eller å få slikt. :-) Dessuten er søppelberget stort nok som det er,- ikke kast!!

Kjøp nytt med god samvittighet så lenge du resirkulerer det gamle. :D

candyqueen_83
Skrevet

Jeg mente ikke at hun skulle selge dem på finn.no da, men evt. gi dem til en brukthandler.

Skrevet

Bygger ikke du hytte? Ta dem med deg dit..

Nei, jeg er så drittlei dem at jeg ikke vil ha dem på hytta heller. Ser forøvrig ikke for meg at jeg får så veldig mye bruk for paiformer og lasagneformer på hytta. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...