Gå til innhold

N.H.D Medisin mot følelser

Gjest en som ikke vil ha følelser

Anbefalte innlegg

Gjest en som ikke vil ha følelser
Skrevet

Fins det? Hadde vært nøkkelen til alle mine problemer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet med følelsesbryteren er at man stort sett har bare én som går på alt.

Dermed slår man ofta av mange følelser man kunne hatt god nytte av. Å stemge av alle følelser går ofte hardt ut over motivasjon, empati og interesse for andre mennesker.

mvh

Skrevet

Problemet med følelsesbryteren er at man stort sett har bare én som går på alt.

Dermed slår man ofta av mange følelser man kunne hatt god nytte av. Å stemge av alle følelser går ofte hardt ut over motivasjon, empati og interesse for andre mennesker.

mvh

Ja, det var vel det som ble gjort ved lobotomering på 50- og 60 tallet?

En slektning til mannen min ble lobotomert, og han har i alle år vært veldig spesiell, og med det mener jeg at han aldri blir veldig glad eller veldig sint eller veldig lei seg...

Gjest xbellax
Skrevet

Der finnes medikamenter til å stabilisere følelser men jeg aner ikke hva din diagnose eller lidelse er så vanskelig å gi noe mer konkret råd.

Gjest ønsker følelsene tilbake igjen
Skrevet

Jeg ønsket heller ikke å ha følelser i flere år. Det var for vondt. Da var

det heller bedre å være uten.

Nå savner jeg de gode følelsene. Kanskje det er tegn på bedring å

ønske følelsene tilbake.

minusvariant1365381256
Skrevet

Ja, de aller fleste psykofarmaka på markedet (antidepressiva, nevroleptika, benzopreparater osv) har nøyaktig den mekanismen du etterlyser. Det er også med hensikt at farmaindustrien ikke tilbyr mye annet. Kan ikke ha noe av at det går en masse mennesker rundt som mentalt er i stand til å reagere og protestere mot all dritten de blir påført...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Noen opplever at dette er en bivirkning av SSRI. Du kan jo prøve.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, de aller fleste psykofarmaka på markedet (antidepressiva, nevroleptika, benzopreparater osv) har nøyaktig den mekanismen du etterlyser. Det er også med hensikt at farmaindustrien ikke tilbyr mye annet. Kan ikke ha noe av at det går en masse mennesker rundt som mentalt er i stand til å reagere og protestere mot all dritten de blir påført...

At du er sint på psykiatrien og legemiddelindustrien, er helt greit.

At du ødelegger tråder som folk med alvorlige problemer starter, er ikke greit.

Skrevet

Jeg har tatt cipralex for depresjon i 4 uker nå.

Jeg var veldig trist og lei,masse vonde tanker,alt var bare pyton.

Nå går alt så mye bedre,jeg er glad,fått energien tilbake.

Kan ikke si at følelsene blir borte,jeg kan le og gråte,altså normale følelser.

Ville bare fortelle at det finnes gode historier også :)

Skrevet

Jeg ønsket heller ikke å ha følelser i flere år. Det var for vondt. Da var

det heller bedre å være uten.

Nå savner jeg de gode følelsene. Kanskje det er tegn på bedring å

ønske følelsene tilbake.

Det er som å velge mellom pest eller kolera. (Eller hva det heter)

Jeg blir følesesløs på antidepressiva. Fullstendig flat og tilslutt bare en desperat tomhet.

Uten medisiner kan jeg svinge fra latter og prudling til hysteri og tårer på bare noen timer. Lurer på dette jeg også... Hva en skal velge.

Gjest signegurina
Skrevet

Noen opplever at dette er en bivirkning av SSRI. Du kan jo prøve.

Ja det skal jeg jammen prøve !! Hilsen en psykopatisk manipulerende dum trådstarter uten empati for andre enn seg selv.

Skrevet

Ja det skal jeg jammen prøve !! Hilsen en psykopatisk manipulerende dum trådstarter uten empati for andre enn seg selv.

Nå må du slutte. Virkelig. Du gjør dette bare verre og verre for deg sjøl. Logg av og forbli logget av noen uker.

Gjest ønsker følelsene tilbake igjen
Skrevet

Det er som å velge mellom pest eller kolera. (Eller hva det heter)

Jeg blir følesesløs på antidepressiva. Fullstendig flat og tilslutt bare en desperat tomhet.

Uten medisiner kan jeg svinge fra latter og prudling til hysteri og tårer på bare noen timer. Lurer på dette jeg også... Hva en skal velge.

Er du skikkelig dårlig så er svaret enkelt. Jeg hadde ikke klart å ha det

så vondt uten å få hjelp. Da var det heller bedre å være uten for mye følelser.

Når du blir bedre blir det mer en vurdering på hva som er best eller verst.

Skrevet

Vet ikke hva du tenker på, men jeg skjønner at de er de negative følelsene du mener ? Følelser er på en måte som et termometer som forteller deg hvordan det står til med deg, eller hvordan du har det. Du kan gjøre mange justeringer i livet, men kanskje den eller de negative følelsene er der allikevel ? Da er det muligens termometeret som ikke virker, og løsningen kan være SSRI. Men husk at SSRI forandrer ikke livet ditt, men kan hjelpe deg til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...