Gå til innhold

Jeg har det bra men vanskelig på en gang

Anbefalte innlegg

Gjest usikkerjenta

Jeg har veldig blandede følelser. De svinger veldig for tida. Jeg elsker min lille familie og har det så fint sammen med dem. Men, jeg er ikke glad i meg selv, og det gjør at jobben blir vanskelig. Jeg har mye kontakt med mennesker i jobben. Jeg har svært få venner, og det sliter på selvfølelsen. Men jeg synes ikke jeg klarer å ta vare på de vennene jeg har likevel. Husker ikke bursdager, og er veldig rotete generelt. Jeg synes det er vanskelig å bli kjent med folk og liker ikke sosiale greier i forbindelse med jobb f.eks. Jeg tror ikke jeg er asosial, for når jeg får det til og har det hyggelig så blir jeg veldig glad av å være sammen med folk. Jeg har vært til behandling for angst før, men vet ikke lenger om det er angst. Jeg kjenner ikke anspenthet eller uro nå, men jeg føler trang til å gjemme meg og være alene/ rømme fra alt. Når jeg kommer hjem til familien min så koser jeg meg og er meg selv. Bør jeg gjøre noe emd de følelsene? Vil det bedre seg bare jeg tenker positivt og prøver å jobbe meg gjennom tankene. Jeg har gått på angstkurs og lært å ta tak i negativt tankemønster. Jobber mye med det i hverdagen og det er slitsomt. Nå vet jeg ikke om jeg bare har veldig dårlig selvtillit på det sosiale eller om det er angst der ennå, men jeg kan f.eks stå på treningssenteret og trene sammen med folk uten å bekymre meg for at noen ser på meg osv. Det er det med nære kontakter og mingling som er et stort problem.

Fortsetter under...

"Når jeg kommer hjem til familien min så koser jeg meg og er meg selv. Bør jeg gjøre noe med de følelsene? "

Det kan vel være er like vanskelig for en uteforstående å si hva du bør gjøre, som du selv er usikker i hva du må gjøre. Dette berører mange ting som kan være normalt og flere ting som ikke er det.Du sier ikke at du føler deg deprimert, og det virker ikke som du er det heller, slik jeg ser det. .Men du kan jo undersøke flere ting her.

Sosial angst? Redd for å drite deg ut? Si noe feil? Bli avvist? Vet ikke hva du skal si? Jeg var slik når jeg var yngre. Men nå er jeg rake motsetningen. Etter at jeg begynte å snakke uten å tenke så nøye gjennom hva jeg sier, har jeg fått et mye større nettverk og bekjentskap.

Kanskje tror de rundt deg at du er fornøyd med tilværelsen, har nok med familien din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...