Gjest 81-modell Skrevet 15. august 2001 Del Skrevet 15. august 2001 Hei! Jeg har de siste dagene fått en utrolig rastløshet over meg. Selv når jeg sitter for å se på tv, så kjenner jeg at det knytter seg i magen min fordi jeg skulle hatt gjort det og det. Dette er spesielt når jeg ikke er på jobb. Når jeg vet at jeg skal ha fri noen dager så grubler jeg meg nesten ihjel for å tenke ut hvordan jeg skal få mest nytte ut av de dagene. Hva jeg må prioritere først osv. Jeg er forresten veldig glad i fridagene mine. Derfor stiller jeg vekkerklokka på 06.00-07.00 om morgenen. For at dagene skal bli lengre. Og jeg legger meg ikke før langt på natt. Da blir dagene enda lengre! Men det som plager meg litt er at selv om jeg er utrolig rastløs, så er det ikke bestandig jeg orker tanken på å begynne med noe. Allikevel sitter jeg der og tripper og føler meg stressa. Men andre ganger så kan jeg drive på i ett. Spesielt sent om kveldene. i 23-24tiden. Da synes jeg at jeg MÅ få gjort husarbeid, så jeg kan slippe det dagen etterpå. Og da er det ikke bestandig jeg greier å legge meg før jeg har gjort skikkelig grundig vask og rydding. Jeg blir utrolig sliten noen ganger. Er veldig stressa på jobben også. Har vondt i magen lenge etter at jeg har kommet hjem. Hva kommer dette stresset og rastløsheten av? Det er jo konstant! Driver ofte å legger planer for en hel del. Og det er ting som egentlig tar tid, men jeg synes jeg skulle vært i drift med en gang. Kan ikke huske at jeg har vært så "i hundre" noen gang. Må også legge til at jeg er ganske glemsk. Det gjelder bare småting, men jeg glemmer veldig ofte. Og dette synes jeg er litt kjedelig. Kan dette ha med at jeg er stressa? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33394-nhd-kan-du-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svare-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. august 2001 Del Skrevet 16. august 2001 Jeg kan svare deg, men ikke gi deg noen forklaring. Du har mindre konsentrasjon når du er stressa, og du vil da oppleve deg selv som glemsk. Jeg tror du trenger noe timer hos en behandler for å finne ut hva som gjør det så stressa. Hva er det du skal rekke? Hvorfor har du så dårlig tid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33394-nhd-kan-du-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svare-meg/#findComment-130050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.