Gjest lenge til neste gang Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Jeg er ikke noen supermodell, kler meg ikke i skjørt og rosa når jeg skal ut. Hater skjørt! Men jeg blir som mange andre blid, pratsom og ler mye når jeg drikker. Men i helga lo jeg ikke. Som regel velger jeg byen om jeg skal ut. Men i helga valgte jeg å gå ut på den lokale bygdapubeen. (Skjer kanskje en gang i året). Men jeg blir så forbanna provosert av alle de dritfulle ungkarene som drikker seg sanseløse full, klenger, stikker hendene innenfor klærne mine, tar meg på rumpa, stønner hvor deilig jeg er o.s.v.... Jeg har fire-fem blåmerker på armen etter å ha blitt holdt fast... Er dette normalt andre steder også at enkelte oppfører seg slik? Jeg synes det vitner om dårlig respekt for andre og jenter å oppføre seg slik når en ikke en gang kjenner vedkommende. Det er liksom ikke nok å si "Nei takk". Måtte brøle, og skubbe dem vekk. Det er ikke så gale i byene synes jeg. Der er også terskelen for å servere fulle folk langt lavere enn på en pub der nærmeste politi er 1 times kjøring unna. Hadde det vært noen skjenkekontrollører på denne puben kunne de ha satt kroken på døra. Ingen vakter der heller. Damene bak bardisken som styrer hele skuta. Men jeg blir ikke helt klok på denne klå- og drikkekulturen til de lokale "heltene". 0 Siter
FGT Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Du må ikke regne med at folk som går der, går for å bli undervist, eller høre på andakt. Mannfolk som drikker seg fulle på slike steder, må du bare holde deg langt unna. 0 Siter
PieLill Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Slik oppførsel er bare så gjennomført motbydelig at det krabber langt opp på ryggen. Det finnes dessverre slike eksemplar både her og der. Og noen kan holde på slik når de er edru også. Ser ut til å synes at de er kjekke og gir komplimenter - og at damene som ikke spiller med er snerpete furier. Om noen bedriver seksuell trakassering og i tillegg holder deg fast mot din vilje, står du fritt til å forsvare deg. Seksuell trakkasering er ulovlig i Norge. Også på fest. Dette er det tilfellet jeg synes damer må få stå fritt i å dele ut ørefiker. Pass bare på å slå tilstrekkelig hardt og treffsikkert til at det svir godt. Dette er ikke vold. Det er tydelig beskjeder for menn som er treige i knotten. Kommer du deg ikke løs, kan du også sette kneet der du måtte komme til. Røsker de i puppene kan jo du også røske til... Noen menn synes det er ustyrtelig morsomt når damer blir sinte over å bli trakassert og krenket. Da må de i hvert fall kladde og krafse. Klarer du å vise en fy-flate-så-teit-og-ekkel-du-er-holdning, hjelper det mye. Jeg ender med å ikke orke å gå slike plasser. I hvert fall ikke uten å et skikkelig mannfolk i umiddelbar nærhet. mvh 0 Siter
Gjest lenge til neste gang Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Du må ikke regne med at folk som går der, går for å bli undervist, eller høre på andakt. Mannfolk som drikker seg fulle på slike steder, må du bare holde deg langt unna. De fulle ungkarene er ikke akkurat dem jeg oppsøker først. Sto i baren, da en kom å hang seg på meg. Han prøvde å stjele øllen til en annen ved siden av, ble så ståendes i baren og mase og mase om øl, og det fikk han. Usmakelig. Utendørs var det knuffing og trusler om vold. Nei. Drar heller på byen, der folk er mer sivilisert ja. 0 Siter
Gjest provokatour Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Når alkoholen renner inn renner vettet ut. Det eneste som har funket for meg er å fornærme dem, eller, hvis det blir skikkelig ille, ta et grepa balletak og late som det er noe som er helt greit. De klår jo på puppene dine. Da blir de paffe skal du se. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 ''Jeg har fire-fem blåmerker på armen etter å ha blitt holdt fast... Er dette normalt andre steder også at enkelte oppfører seg slik? '' Nei. Jeg har vært mye på byen i min tid, men har aldri sett slik oppførsel som du beskriver. Er det nettopp fordi jeg har vært på byen og ikke på bygda? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Fordi summen av alkohol og testosteron er større enn summen av folkeskikk og selvkritikk. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Er vokst opp på bygda og bor i byen og er enig i at det ikke er like mye dannelse blant enkelte på bygda. Det er en egen kultur og det handler om å bli fullest mulig og mest mulig brautende og høyrøsta. Når de drikker, så drikker de seg fra sans og samling. Det er slik det alltid har vært. 0 Siter
PieLill Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Fordi summen av alkohol og testosteron er større enn summen av folkeskikk og selvkritikk. ;-) Og de som klarer å holde på slik helt uten alkohol? En annen form for svineinfluensa? mvh 0 Siter
Gjest så det Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 ;-) Og de som klarer å holde på slik helt uten alkohol? En annen form for svineinfluensa? mvh De klarer rett og slett det praktstykket å være slik helt uten alkohol. 0 Siter
PieLill Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 De klarer rett og slett det praktstykket å være slik helt uten alkohol. Veldig ofte klare de som er slibrie i fylla veldig godt å være det i edru tilstand også, ja. mvh 0 Siter
natolars Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Slik oppførsel er bare så gjennomført motbydelig at det krabber langt opp på ryggen. Det finnes dessverre slike eksemplar både her og der. Og noen kan holde på slik når de er edru også. Ser ut til å synes at de er kjekke og gir komplimenter - og at damene som ikke spiller med er snerpete furier. Om noen bedriver seksuell trakassering og i tillegg holder deg fast mot din vilje, står du fritt til å forsvare deg. Seksuell trakkasering er ulovlig i Norge. Også på fest. Dette er det tilfellet jeg synes damer må få stå fritt i å dele ut ørefiker. Pass bare på å slå tilstrekkelig hardt og treffsikkert til at det svir godt. Dette er ikke vold. Det er tydelig beskjeder for menn som er treige i knotten. Kommer du deg ikke løs, kan du også sette kneet der du måtte komme til. Røsker de i puppene kan jo du også røske til... Noen menn synes det er ustyrtelig morsomt når damer blir sinte over å bli trakassert og krenket. Da må de i hvert fall kladde og krafse. Klarer du å vise en fy-flate-så-teit-og-ekkel-du-er-holdning, hjelper det mye. Jeg ender med å ikke orke å gå slike plasser. I hvert fall ikke uten å et skikkelig mannfolk i umiddelbar nærhet. mvh Betyr det at neste gang ei dame klår på meg ute på byen, så kan jeg gi henne en ørefik som svir godt? Siden det ikke er vold, mener jeg? Mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Betyr det at neste gang ei dame klår på meg ute på byen, så kan jeg gi henne en ørefik som svir godt? Siden det ikke er vold, mener jeg? Mvh Pussig, jeg har aldri møtt en mann som har opplevd å bli antastet slik. Men om hun holder deg fast så du ikke har sjans til å komme deg løs og stapper hendene sine under klærne dine der det måtte passe henne, klyper så du er gul og blå i lange tider etterpå og er generelt slibrig og motbydelig, så ja. I de fleste tilfeller, ikke minst når det gjelder klåfingrede mannsgriser, er det fysiske styrkeforholdet sterkt i grisens favør. Damer klarer sjelden å slå hardere enn du-gjør-meg-kvalm. Konklusjon: I en situasjon der det åpenbart er stor fysisk strykeforskjell mellom to mennesker, og den sterkeste av dem bruker dette til å trakksere, nedverdige, krenke og ydmyke den andre, må det være helt greit at den svakere part deler ut en ørefik i selvforsvar. Det er uansett lommerusk i forhold til hva den sterkeste har gjort. Før i verden var det ofte forventet at den jente/dame med anstendighet og selvrespekt reagert med å lange ut en ørefik til grisene. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Damer pleier ofte å sjekke ut menns kjønnsorganer, om det er klynge, f.eks. på en konsert. Men såklart, langt bedre enn hva trådstarter beskriver. Kvalmt. Håper virkelig det er et mindretall. Slik var det ikke da jeg var ung. Så jeg begynner vel å fosiliseres. ;-) mvh 0 Siter
natolars Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Pussig, jeg har aldri møtt en mann som har opplevd å bli antastet slik. Men om hun holder deg fast så du ikke har sjans til å komme deg løs og stapper hendene sine under klærne dine der det måtte passe henne, klyper så du er gul og blå i lange tider etterpå og er generelt slibrig og motbydelig, så ja. I de fleste tilfeller, ikke minst når det gjelder klåfingrede mannsgriser, er det fysiske styrkeforholdet sterkt i grisens favør. Damer klarer sjelden å slå hardere enn du-gjør-meg-kvalm. Konklusjon: I en situasjon der det åpenbart er stor fysisk strykeforskjell mellom to mennesker, og den sterkeste av dem bruker dette til å trakksere, nedverdige, krenke og ydmyke den andre, må det være helt greit at den svakere part deler ut en ørefik i selvforsvar. Det er uansett lommerusk i forhold til hva den sterkeste har gjort. Før i verden var det ofte forventet at den jente/dame med anstendighet og selvrespekt reagert med å lange ut en ørefik til grisene. mvh Det finnes selvsagt en del griser der ute, men jeg kan fortelle deg at det finnes noen purker der, også. Å oppføre seg seksuelt krenkende er ikke utelukkende et mannsproblem. Vold er vold. Kvinner slår minst like ofte som menn. Det at det finnes en part som er fysisk sterkere enn den andre er ingen unnskylding. Det blir som med Mira Craig som banket opp kjæresten (som egentlig ikke var kjæresten likevel) fordi han rotet med en annen jente ute på byen. Egentlig er Mira imot vold, "men gutter må ta konsekvensene av det de gjør." 0 Siter
PieLill Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Det finnes selvsagt en del griser der ute, men jeg kan fortelle deg at det finnes noen purker der, også. Å oppføre seg seksuelt krenkende er ikke utelukkende et mannsproblem. Vold er vold. Kvinner slår minst like ofte som menn. Det at det finnes en part som er fysisk sterkere enn den andre er ingen unnskylding. Det blir som med Mira Craig som banket opp kjæresten (som egentlig ikke var kjæresten likevel) fordi han rotet med en annen jente ute på byen. Egentlig er Mira imot vold, "men gutter må ta konsekvensene av det de gjør." Dette har ingen ting å gjøre med om Mira har banket opp en fyr. Grisene er nok i stort flertall selv om purkene dessverre kommer etter. Har du lest statistikken som viser at kvinner slår like ofte som menn. Jeg får ikke det til å stemme helt med hva man ser rundt seg. Selv om jenter/damer dessverre kommer diltende etter mennene også på voldsstatistikken. Det er heller ikke til å stikke under en stol at det som regel får alvorligere konsekvenser når den strekeste slår. Én ørefik, som svir i 1-10 minutter, til en mann som fysisk, psykisk og seksuelt trakkaserer og krenker, ydmyker og nedverdiger en kvinne han er fysisk overlegen, er ikke mer enn fortjent. Han har allerede utført vold mot henne. Det er vold og holde noe fast mot deres vilje, å beføle dem, gå under klærne på dem. En ørefik for noe slik er å slippe billig unna. Han ville fått grisebank om han gjorde noe tilsvarende men en mann som var sterkere enn ham. Hvor mye vold og fysiske/seksuelle krenkelser mener du kvinner skal tåle før de fysisk setter seg til motverge? Eller skal de bare stå å ta imot? mvh 0 Siter
natolars Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Dette har ingen ting å gjøre med om Mira har banket opp en fyr. Grisene er nok i stort flertall selv om purkene dessverre kommer etter. Har du lest statistikken som viser at kvinner slår like ofte som menn. Jeg får ikke det til å stemme helt med hva man ser rundt seg. Selv om jenter/damer dessverre kommer diltende etter mennene også på voldsstatistikken. Det er heller ikke til å stikke under en stol at det som regel får alvorligere konsekvenser når den strekeste slår. Én ørefik, som svir i 1-10 minutter, til en mann som fysisk, psykisk og seksuelt trakkaserer og krenker, ydmyker og nedverdiger en kvinne han er fysisk overlegen, er ikke mer enn fortjent. Han har allerede utført vold mot henne. Det er vold og holde noe fast mot deres vilje, å beføle dem, gå under klærne på dem. En ørefik for noe slik er å slippe billig unna. Han ville fått grisebank om han gjorde noe tilsvarende men en mann som var sterkere enn ham. Hvor mye vold og fysiske/seksuelle krenkelser mener du kvinner skal tåle før de fysisk setter seg til motverge? Eller skal de bare stå å ta imot? mvh Selvsagt har man lov til å forsvare seg når man blir fysisk truet. Poenget mitt er at det er mer legitimt for en kvinne å bruke vold. Et eksempel: For noen år siden var jeg på en hjemmefest. Utpå kvelden kom en av kvinnene bort til meg, tok tak i hodet mitt og stakk tunga si ned i halsen min (ja, det var så "usexy"). Dette mens samboeren hennes befant seg i naborommet. Kunne jeg gitt henne en ørefik da? Jeg gjorde selvsagt ikke det, men jeg dyttet henne vekk og gjorde det klart at dette var uakseptabelt. Hadde dette skjedd ute på byen og jeg hadde gitt henne en ørefik, så er sjansen stor for at jeg hadde pådratt meg juling fra de som befant seg i nærheten. Hadde det vært omvendt, ville hun antagelig fått applaus og jeg enda mer juling. Det at en normalt bygget kvinne ikke kan forårsake like mye som en normalt bygget mann er et dårlig argument, synes jeg. Det blir som å si at det er greit å gi dama noen lusinger, så lenge man ikke skader henne. PS! Jeg vil bare understreke at jeg vet at selv om kvinner slår like mye som menn, så er det stort sett bare menn som forårsaker de alvorlige skadene. Jeg mener bare at et slag er et overgrep, selv om du ikke må på legevakta. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.