Gå til innhold

graviditet og medisiner

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har de siste årene vært plaget av depresjon, nervøse lidelser og angst. Jeg har tatt Anafranil, men nå er jeg gravid, og legen tok meg av anafranil. og har gitt meg xanor 0,5 mg for beroligende, og rohypnol 1 mg for å få sove. Jeg er mer eller mindre "avhengig" av disse for å fungere, men bekymrer meg veldig for at det skal skade fostret. Legen min sier at det er greit for meg å ta det. Kan jeg stole på dette?

Jeg plages av veldig dårlig samvittighet for fostret når jeg tar disse medisinene.

Hva mener dere her på DOL?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33405-graviditet-og-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Produsenten fraråder at man bruker Xanor i de første tre månedene av svangerskapet.

Fosterskadelig virkning av Rohypnol er ikke påvist, men produsenten anbefaler forsiktighet - særlig de tre første månedene av svangerskapet.

Begge produkter kan - hvis de brukes den siste tiden før fødselen - føre til avvenningssymptomer samt slapphet hos den nyfødte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...