Gjest endret nick Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Tror du på dette? Jeg har blitt fortalt at jeg gjør dette, men lurer på om alle andre opplever dette? F.eks. jeg gikk en tur i skogen i går. Plutselig får jeg en uvirkelighetsfølelse. Jeg skjønner ikke at jeg virkelig er der, opplever det som en drøm. Må klype meg i armen og fortelle meg gang på gang at jeg er HER, om du skjønner. Har alle mennesker slike opplevelser? Dette skjer helst hvis det er litt stress inne i bildet, at jeg føler meg utrygg eller noe. 0 Siter
serenity777 Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Det der høres ut som derealisasjon/depersonalisasjon og er veldig vanlig. Jeg hadde det ofte før. Det kan komme sammen med en rekke lidelser, feks angst. 0 Siter
Gjest endret nick Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Det der høres ut som derealisasjon/depersonalisasjon og er veldig vanlig. Jeg hadde det ofte før. Det kan komme sammen med en rekke lidelser, feks angst. Er ikke dette det samme som dissosiasjon? 0 Siter
Gjest kontroversiell Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Er ikke dette det samme som dissosiasjon? Det er en type dissosiasjon. Dissosiasjon vil si at du på et vis "hypnotiserer" deg selv til å "fjerne" deg litt fra det som skjer. Dette kan skje automatisk. Dissosiasjon er et godt fundamentert begrep. DID=dissosiativ identitetsforstyrrelse, noe som vil si at man har flere "delpersonligheter" som ikke kjenner til hverandre, og dette er det stor kontrovers rundt. 0 Siter
Gjest endret nick Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Det er en type dissosiasjon. Dissosiasjon vil si at du på et vis "hypnotiserer" deg selv til å "fjerne" deg litt fra det som skjer. Dette kan skje automatisk. Dissosiasjon er et godt fundamentert begrep. DID=dissosiativ identitetsforstyrrelse, noe som vil si at man har flere "delpersonligheter" som ikke kjenner til hverandre, og dette er det stor kontrovers rundt. Ja, dette skjer automatisk hos meg. Våkner liksom opp gradvis etter å ha vært borte en stund. Lurer på hvor vanlig dette er? Dette er jo ubehagelig når jeg er sammen med folk, det er helst da det skjer også. Dette startet før jeg var 10 år, visste ikke at det hadde et navn før jeg kom inn i psykiatrien. Det var liksom blitt normalt hos meg. 0 Siter
Gjest endret nick Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Det er en type dissosiasjon. Dissosiasjon vil si at du på et vis "hypnotiserer" deg selv til å "fjerne" deg litt fra det som skjer. Dette kan skje automatisk. Dissosiasjon er et godt fundamentert begrep. DID=dissosiativ identitetsforstyrrelse, noe som vil si at man har flere "delpersonligheter" som ikke kjenner til hverandre, og dette er det stor kontrovers rundt. DID har jeg ihertfall ingen problemer med heldigvis . Det er vel den fagfolk lurer på om finnes om jeg har forstått dette rett? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Dissosiasjon er relativt vanlig forekommende, og jeg tror alle psykiatere dette femomen. Den ekstreme formen,DID, har jeg aldri sett. 0 Siter
Gjest endret nick Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Dissosiasjon er relativt vanlig forekommende, og jeg tror alle psykiatere dette femomen. Den ekstreme formen,DID, har jeg aldri sett. Nei, ikke jeg heller :-). 0 Siter
Gjest kontroversiell Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 DID har jeg ihertfall ingen problemer med heldigvis . Det er vel den fagfolk lurer på om finnes om jeg har forstått dette rett? Ja, det er det. Dvs en del fagfolk er overbevist om at de fleste med incestopplevelser enten har DID eller uspesifisert did. Den som leter, finner. Velvel. 0 Siter
Gjest endret nick Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Ja, det er det. Dvs en del fagfolk er overbevist om at de fleste med incestopplevelser enten har DID eller uspesifisert did. Den som leter, finner. Velvel. Har lest om dette ja, jeg er ihvertfall ikke sånn. Jeg kjenner mange som har blitt misbrukt og ingen av de heller har det sånn. Så hvor i all verden er disse diddene hen da? 0 Siter
serenity777 Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Har lest om dette ja, jeg er ihvertfall ikke sånn. Jeg kjenner mange som har blitt misbrukt og ingen av de heller har det sånn. Så hvor i all verden er disse diddene hen da? De er vel på malvik senteret. Og i rogalandsområdet finnes visst også noen. Så på 60 minutes en gang, og der var det intervju med en psykiater som mente DID ikke fantes i det hele tatt. De som tror på det er mere laglige til å finne det dog. Jeg har selv opplevd en person som på en måte skiftet personlighet. Om det var regresjon,skuespill, eller DID det kan jeg aldri få vite. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.