Gå til innhold

Hardt, ømt punkt uunder foten

Anbefalte innlegg

Under den ene foten, like "innenfor" tåballen til storetåen har jeg to - tre små punkter som er harde og det er ofte ømt når jeg går, spesielt når jeg går uten sko. Det kjennes ut som om det bare er hard hud og når jeg bruker fotfil på det i forbindelse med dusjing blir det bedre. Hva er det? Er det noe man kan gjøre noe med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33415-hardt-%C3%B8mt-punkt-uunder-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er HELT SIKKERT fotvorter. Kjøp vorteplaster før de blir større. Det er veldig vondt.

Skrap litt i dem og se om du finner en "rot" - et litt mørkere punkt midt i, da er du sikker på hva det er.

Jeg plagdes med det lenge på lilletåa og en under. Brukte neglelakk og alt mulig, helt til jeg kjøpte disse vorteplasterne. De formelig etser bort hele greia!

Man får de plasterne som små rundinger i forskjellige størrelser og så velger man en som passer til størrelsen på vorten. Er den for stor vil den etse på huden rundt, og det er vondt!

Man skal gå med det et døgn , tror jeg - så skal man skrape vekk det som er dødt, og ha på nytt. Jeg ble i alle fall kvitt det i løpet av en fjorten dagers tid.

Det er normalt at vortene er flate under foten.

Du får kjøpt disse vorteplasterne overalt. Gule pakker (schiöll...eller noe sånt)

Les her om fotvorter:

http://www.helsenytt.no/artikler/vorter.htm

Lykke til! :-)

Det er HELT SIKKERT fotvorter. Kjøp vorteplaster før de blir større. Det er veldig vondt.

Skrap litt i dem og se om du finner en "rot" - et litt mørkere punkt midt i, da er du sikker på hva det er.

Jeg plagdes med det lenge på lilletåa og en under. Brukte neglelakk og alt mulig, helt til jeg kjøpte disse vorteplasterne. De formelig etser bort hele greia!

Man får de plasterne som små rundinger i forskjellige størrelser og så velger man en som passer til størrelsen på vorten. Er den for stor vil den etse på huden rundt, og det er vondt!

Man skal gå med det et døgn , tror jeg - så skal man skrape vekk det som er dødt, og ha på nytt. Jeg ble i alle fall kvitt det i løpet av en fjorten dagers tid.

Det er normalt at vortene er flate under foten.

Du får kjøpt disse vorteplasterne overalt. Gule pakker (schiöll...eller noe sånt)

Les her om fotvorter:

http://www.helsenytt.no/artikler/vorter.htm

Lykke til! :-)

*Bøyer og snor seg som et annet slangemenneske for å se under foten* Tja, med litt godvilje kan jeg kanskje gå med på at det er et mørkt punkt i midten på den største. De to minste ser bare ut som hard hud. Men ok - jeg stikker på apoteket i morra og handler vorteplaster!

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er mulig at du har noen fotvorter eller ilker. Begge deler kan behandles og jeg foreslår at du kontakter legen din slik at du kan få stillet en sikker diagnose og hjelpe til å bli kvitt plagene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...